محاسبه حق بیمه خودروهای برقی چگونه خواهد بود؟

ورود خودروهای برقی به بازار از مردادماه؛

تعریف وسیله نقلیه در قانون بیمه شخص ثالث و سایر مقررات، اینگونه وسایل نقلیه (خودروهای برقی ) را هم در بر میگیرد اما در تعیین حق بیمه باید تکلیف آنها را معلوم کرد.

به گزارش ریسک نیوز اولین خودروهای برقی ایرانی وارد خیابانها می شوند ، این خبری است که طی روزهای گذشته از سوی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران منتشر شد .
 طبق این خبر تولین سری خودروهای برفی تولید شده مرداد ماه امسال وارد بازار کشور می شوند و در خیابانهاب تهران تردد می کنند .
گفته می شود این خودروها با برق معمولی شارژ می شوند و با یک نوبت شارژ قادرند 100 کیلومتر مسافت را طی کنند.
 
حال با افزایش تردد خودروهای برقی در سطح شهر به نظر می رسد پوشش بیمه ای این خودروها ضرورت خواهد داشت.
 
پیگیری های ریسک نیوز نشان می دهد ،تعریف وسیله نقلیه در قانون بیمه شخص ثالث و سایر مقررات، اینگونه وسایل نقلیه را هم در بر میگیرد اما در تعیین حق بیمه باید تکلیف آنها را معلوم کرد.
چون ریسک این نوع وسایل نقلیه متفاوت است و در دسته بندی رایج انواع وسایل نقلیه نمی گنجد لازم است ریسک آنها جداگانه بررسی و نرخ حق بیمه آنها برای بیمه های شخص ثالث اجباری و مازاد، حوادث راننده و بدنه تعیین شود.

اگر چه این نوع خودروها نیاز به طراحی بیمه نامه ای جدید نیستند چرا که هم اکنون خودروهای هیبریدی و برقی نیز بیمه می شوند و  معیار فعلا قدرت موتور(تعداد سیلندر) با همان جدول تعرفه ثالث است اما همانطور که اشاره شد تعیین حق بیمه این گونه وسایل نقلیه با توجه به ریسک های متفاوتی که دارند باید در دستور کار صنعت بیمه قرار بگیرد.

 
  •  
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =