قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۴/۱۵

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۱.۱۷ درصد کاهش به ۱۳۹۹ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به نقل از رویترز، پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا در ماه ژوئن که موجب کاهش احتمال پایین آمدن نرخ بهره در این کشور شد، قیمت طلا روز جمعه تا 2 درصد کاهش داشت و اولین افت هفتگی در طی 7 هفته اخیر را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 1.17 درصد کاهش به 1399 دلار و 45 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1386 دلار و 52 سنت پایین آمده بود. قیمت طلا این هفته حدود یک درصد کاهش یافته که بیشترین افت هفتگی از اواسط ماه آوریل تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 1.46 درصد کاهش به 1400 دلار و 10 سنت رسید.

آمارهای رسمی دولت آمریکا نشان داد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا در ماه گذشته 224 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که بیشترین تعداد در 5 ماه گذشته بوده است. اقتصاددانان انتظار ایجاد تنها 160 هزار فرصت شغلی را داشتند.

کریس گافنی، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «آمارهای بازار کار آمریکا موجب افزایش فشارها بر بازار طلا شده است. آمارهای بازار کار بر خلاف تمامی پیش بینی ها بود. این ممکن است ضرورت کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه جولای را کاهش دهد.»

عامل دیگری که موجب افت قیمت طلا شد، افزایش ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی بود.

قیمت طلا به شدت نسبت به کاهش نرخ بهره حساس است زیرا کاهش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

با این وجود تحلیلگران چشم انداز قیمت طلا را همچنان مثبت ارزیابی می کنند. قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین رقم 6 سال اخیر یعنی 1438 دلار و 63 سنت رسید و همچنان در سطح قیمتی بالایی قرار دارد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

95  −    =  89