قوانین بیمه ای کانادا برای رانندگان Uber و Lyft سخت گیرانه تر شد

این پوشش به صورتی طراحی شده که وقتی راننده در خودرو خود مسافرندارد، همان بیمه پایه که قبلا داشته او را تحت پوشش قرار خواهد داد و هزینه اضافی نمی پردازد.

ریسک نیوز: بالاخره بعد از مدت ها بحث و جدل، در هفته گذشته دولت استانی بریتیش کلمبیا در غرب کشور کانادا به فعالیت شرکت های اینترنتی حمل مسافر با خودرو شخصی مانند Uber و Lyft  چراغ سبز نشان داد و قوانین فعالیت رانندگان این شرکت ها را اعلام کرد. این قوانین ، شامل ارتقای بیمه نامه خودرو، الزام به بررسی پیشینه کیفری راننده قبل از شروع کار، ممنوعیت رانندگی برای افرادی که در طول ۲ سال گذشته ۴ نمره منفی در رانندگی داشته اند ، بازرسی سالانه خودرو و هزینه های اضافی برای رانندگانی است که در دسترس نباشند

در این قوانین نگاه جدی به بحث بیمه خودروهای اشتراکی شده است. رانندگان این خودروها موظف هستند با مراجعه به دفاتر ICBC (‌متولی بیمه خودرو در استان بریتیش کلمبیا) بیمه نامه قبلی خود را ارتقا دهند. بر این اساس رانندگان موظف هستند پوشش جدیدی به بیمه نامه خود اضافه کنند که بر اساس هر کیلومتری که هنگام حمل مسافر طی می کنند، پوشش اضافی مسئولیت در برابر اشخاص ثالث و حوادث سرنشین به بیمه نامه پایه آن ها اضافه می کند.

این پوشش به صورتی طراحی شده که وقتی راننده در خودرو خود مسافرندارد، همان بیمه پایه که قبلا داشته او را تحت پوشش قرار خواهد داد و هزینه اضافی نمی پردازد.

همچنین بر اساس قوانین اعلام شده، رانندگانی که می خواهند با خودرو شخصی خود مسافر حمل کنند می بایست گواهینامه کلاس ۴ که مشابه گواهینامه رانندگان تاکسی است را داشته باشد. این موضوع نگرانی هایی برای مدیران Uber و Lyft  ایجاد کرده چون اعتقاد دارند این قوانین سخت گیرانه تعداد رانندگانی که تمایل پیدا می کنند با آن ها همکاری کنند را کاهش خواهد داد. الزامات و تعهدات دارنده گواهینامه کلاس ۴ بسیار سخت گیرانه و بدون گذشت است و تخلف از قوانین ، می تواند جریمه هایی سنگین تا ۱۰۰ هزار دلار را برای راننده به همراه داشته باشد.

خانم کلایر تروانا وزیر حمل و نقل استان بریتیش کلمبیا هنگام اعلام قوانین جدید اظهار کرد که هدف از این قوانین سخت گیرانه این است که اطمینان حاصل شود وقتی که خودروهای اشتراکی فعالیت خود را شروع می کنند، مسافران کاملا در امنیت هستند و تمام خطرات احتمالی تحت نظارت قانون و بیمه قرار گرفته است.

بریتیش کلمبیا درخواست های فعالیت شرکت های اینترنتی حمل مسافر با خودرو شخصی را از سوم سپتامبر سال جاری ( ۱۲ شهریورماه) خواهد پذیرفت

تهیه و تنظیم: کامبیز کیا مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

85  +    =  94