اجماع مدیران عامل بر یکی از صاحب نظران صنعت بیمه جهت دبیر کلی سندیکا

تعداد زیادی از اعضاء سندیکا تصمیم گرفته اند روی گزینه ای اجماع نظر کنند که علاوه بر اینکه تجارب فنی و تخصصی در حوزه بیمه گری دارد ، وجهه قابل قبولی در خارج از صنعت بیمه داشته و زمینه تعاملات فرا صنعتی را برای صنعت بیمه می تواند مهیا کند

به گزارش ریسک نیوز، امروز سرانجام اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران به تصویب شورای عالی بیمه رسید.
از انجا که در جلسه اخیر شورای عالی بیمه مقرر گردیده انتخابات سندیکا در اولین جلسه شورای عمومی بعد از تصویب اساسنامه برگزار گردد پیش بینی می شود جلسه آتی مدیران عامل در شورای عمومی به انتخابات سندیکا اختصاص یابد.
بر اساس اذعان منابع خبری  گروهی از فعالان صنعت بیمه روی یکی از نامزدهای پیشنهادی خود اجماع نظر کرده اند.

این نامزد احتمالی یکی از فعالان و صاحب نظران صنعت بیمه است که سالها مدیریت در ارکان صنعت را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است

.به نظر می رسد تعداد زیادی از اعضاء سندیکا تصمیم گرفته اند روی گزینه ای اجماع نظر کنند که علاوه بر اینکه تجارب فنی و تخصصی در حوزه بیمه گری دارد ، وجهه قابل قبولی در خارج از صنعت بیمه داشته و زمینه تعاملات فرا صنعتی را برای صنعت بیمه می تواند مهیا کند.

گفته می شود به باور اجماع کنندگان از انجا که نامبرده تجاربی در حوزه اموزش  و پرورش کارکنان و نیروهای صنعت بیمه دارد، علاوه بر پرداختن به وظایف ذاتی سندیکا نقش موثری در ایجاد زیر ساختهای اموزشی و پژوهشی خواهد داشت.
لازم بذکر است، دوازده نفر دیگر از اعضاء سندیکا نیز بر روی محمد کریمی ، رئیس کل پیشین بیمه مرکزی در دوران دولت هشتم و نهم اجماع کرده اند و طی نامه ای موافقت خود را با این گزینه ابراز داشته اند، البته گفته می شود از میزان این دوازده نفر کاسته شده و برخی از امضا کنندگان عنوان داشته اند در صورتیکه گزینه مطلوب تری معرفی شود نظر خود راتغییر خواهند داد.

همچنین بهمن لامعی از اعضاء هیات مدیره سابق بیمه ایران نیز برنامه های پیشنهادی خود را به سندیکا تقدیم کرده است.
حال باید دید دو گزینه ای که با اقبال بیشتری روبرو هستند با وجود تصویب اساسنامه جدید چه برنامه هایی برای مدیریت این نهاد صنفی ارایه می کنند.
ریسک نیوز در روزهای اتی در خصوص این گزینه ها اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد

 

لازم بذکر است،اساسنامه جدید سندیکای بیمه گران ایران به تصویب شورای عالی بیمه رسید

 در این اساسنامه هیات رئیسه ۵ نفری به ارکان سندیکا  اضافه  شده است که توسط شورای عمومی انتخاب می شوند.

گفته می شود، هیات رئیسه بخشی از اختیارات شورای عمومی را دارد و تاثیر اساسی در پیشبرد امور سندیکا خواهد داشت.

دبیر کل سندیکا  توسط شورای عمومی انتخاب می شود و عضو هیات رئیسه خواهد بود.

انطور که مشخص است، در اساسنامه جدید وظایف و اختیارات بیشتری برای سندیکا در نظر گرفته شده که در نهایت باید دید در عمل چگونه خواهد بود

یکی از دلایل موافقان تعویق انتخابات سندیکا این بود که کاندیدهای باید بتوانند برنامه های خود را با اساسنامه جدید انطباق دهند. .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. گمنام می گوید

    خدا خیرتون بده اینبار دروغ ننوشتید

  2. --- می گوید

    ” این نامزد احتمالی یکی از فعالان و صاحب نظران صنعت بیمه است که سالها مدیریت در ارکان صنعت را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است “
    اقای کریمی نه معال صنعت بیمه است نه صاحب نظر ، رفتار چند وقت اخیر سندیکا به مذاق خودرو سازها خوش نیامده و حالا میخواهند صنعت را با برنامه های خودشان هماهنگ کنند .
    خودرو سازانی که کل واردات خودرو و وزارت صمت را و حتی مجلس را با خود هماهنگ کردند صنعت بیمه که کاری ندارد .

ارسال نظر

5  +  2  =