بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه محسوب می‌شود؟

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اشتغال مجدد حدود ۱۸ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری، گفت: هم اکنون حدود ۲۶۲ هزار نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کریم یاوری درباره آخرین وضعیت مقرری بگیران بیمه بیکاری اظهار داشت: بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه مقرر به بیمه‌شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می‌شوند، بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

وی افزود: البته به غیر از افرادی که بدون میل و اراده خود بیکار می‌شوند، همچنین بیمه‌شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که به دلیل بروز حوادث قوه قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و… بیکار می‌شوند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند شد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه، پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۸ هزار نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری اشتغال مجدد پیدا کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به تکلیف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به ارائه آموزش مهارتهای مورد نیاز بیکارانی که مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: این سازمان مکلف است آموزش مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانجات فراهم کند و هزینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقرری‌بگیران بیمه بیکاری از حساب بیمه بیکاری تامین و پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۸هزار مقرری‌بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی و بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شده‌اند، افزود: هم‌اکنون حدود ۲۶۲ هزار  نفر از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

یاوری ادامه داد: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل۶ ماه و حداکثر ۳۶ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه‌پردازی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: ایام مقرری بیمه بیکاری جزء سابقه بیمه‌ای قابل قبول برای ایام بازنشستگی کارگران محاسبه می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  13  =  23