دلار در تیررس پهبادها

پس از حمله به تأسیسات پالایشگاهی عربستان و مختل شدن عرضه نفت به بازارهای جهانی ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم دنیا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۸.۰۵۳ رسید.

 پس از حمله به تأسیسات پالایشگاهی عربستان و مختل شدن عرضه نفت به بازارهای جهانی و افزایش درگیری ها در خاورمیانه،  ارزش ارز کشورهای تولید کننده نفت در روز دوشنبه افزایش یافت ولی دلار پایین آمد.

  قیمت نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان بیش از ۱۵ درصد افزایش یافت. این تاسیسات شامل بزرگترین تاسیسات پالایش نفت جهان در بقیق می شود. ۵ درصد از عرضه جهانی نفت کم شده است.

 گروه حوثی های یمن مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است ولی آمریکا مستقیماً ایران را  مقصر می داند.

دلار کانادا ۰.۵ درصد افزایش یافته و به ۱.۳۲۲۴ در هر دلار رسیده است. کرون نروژ هم با ۰.۶ درصد افزایش به ۸.۹۳۶۳ در هر دلار رسید.

 هر دوی این ارزها معمولاً همگام با قیمت نفت تغییر می کنند چون هر دوی این کشورها صادر کنندگان بزرگ نفت هستند.

  این حملات باعث شد ترامپ در توییتر خود بنویسد که آمریکا آماده یک پاسخ است.

 ژاپن و فرانک سوئیس هر کدام ۰.۳ درصد در برابر دلار افزایش یافتند. ین به ۱۰۷.۶۰ در هر دلار رسید و فرانک تا ۰.۹۸۷۱ بالا رفت. طلا هم یک درصد افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر  سایر ارزهای مهم دنیا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۸.۰۵۳ رسید.

 

 تحلیلگران گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند می گویند:« تهدیدهای ژئوپلیتیکی و اطلاعات بانک های مرکزی در این هفته تعیین کننده هستند».

در آمریکا، سرمایه گذارانی که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در روز چهارشنبه پیش بینی می کردند، حالا همه مطمئن هستند نرخ بهره کاهش می یابد و بر سر مقدار آن اختلاف دارند.

بازارهای ارز غیر از نفت منتظر نتایج اجلاس بانک های مرکزی در آمریکا و ژاپن در این هفته هستند و همچنین اطلاعات اقتصادی مهم استرالیا و نیوزیلند که می‌تواند دورنمای  نرخ ارز ها را مشخص کند.

 بازارها همچنین انتظار دارند بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بیش از این کاهش دهد و آن را به محدوده منفی برساند.

 پوند انگلیس ارزش خود را طی هفته گذشته حفظ کرد و از بیست و پنجم جولای روی همان ۱.۲۴۹۱ دلار مانده است. یورو هم در ۱.۱۰۷۷ دلار ثابت ماند.

نخست وزیر چین روز دوشنبه گفت رسیدن به بیش از ۶ درصد رشد اقتصادی با وجود سیاست حمایت از تولید داخلی بسیار سخت است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×    =  72