شرایط گرفتن اقامت استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. از آنجاییکه مهاجرین زیادی کشور استرالیا برای زندگی انتخاب کرده اند، پذیرش مهاجرین از سوی سایر افراد ساکن در استرالیا بسیار سریع اتفاق می افتد و این اولین مزیت استرالیا برای زندگی ست.شرایط گرفتن اقامت استرالیا پیچیدگی های خاص خود را دارد اما در صورت آشنایی با قوانین مهاجرتی استرالیا، می توان در بازه زمانی بین ۹ تا ۱۸ ماه موفق به اخذ اقامت استرالیا شد.

در اینجا شرایط اخذ اقامت استرالیا و بهترین راه دریافت آن را با هم مرور می کنیم.

انواع ویزا برای گرفتن اقامت استرالیا:

برای دریافت اقامت استرالیا، راه های مختلفی وجود دارد و هر شخص با توجه به توانایی ها و شرایط خود و با مشورت گرفتن از وکلای مهاجرتی می تواند یکی از مناسب ترین راه ها را انتخاب کند. برای مهاجرت به استرالیا، بدترین انتخاب، پناهنگی ست زیرا دولت استرالیا در مورد پناهندگان بسیار سخت گیرانه وارد عمل می شود و از این اصلا توصیه نمی شود.

· مهاجرت از طریق ویزای مهارت و تخصص کاری

· مهاجرت از طریق ویزای تجاری و سرمایه گذاری

· مهاجرت از طریق ویزای اسپانسرشیپ استرالیا

· مهاجرت از طریق ویزای نامزدی و ویزای ازدواج

· مهاجرت از طریق ویزای خانوادگی

· مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

شرایط عمومی دریافت اقامت استرالیا:

برای گرفتن اقامت استرالیا باید حداقل شرایط زیر را دارا بود و سپس نسبت با اخذ ویزا اقدام نمود:

· سن متقاضی بیشتر از ۴۵ سال نباشد.

· مدرک زبان یکی از مهم ترین موارد برای احذ اقامت استرالیاست که تقریبا در همه ویزاها از اهمیت بالایی برخوردار است مگر اینکه قصد دریافت برخی از انواع ویژه ویزای سرمایه گذاری را داشته باشید.

· متقاضی مهاجرت به استرالیا باید در زمینه یک حرفه حداقل یک الی هشت سال سابقه کار داشته باشد. گواهی سابقه کار باید از یک محل کار معتبر صادر شده باشد و جزئیاتی از قبیل طول مدت استخدام، میزان حقوق و شرح وظایف کارمند حتما باید در گواهی سابقه کار ذکر شده باشند. طول دوره سابقه کار که باید ارائه گردد، بسته به رشته تحصیلی شما می تواند متفاوت باشد، برای بعضی از رشته‌های تحصیلی مثل مدارک فنی حرفه‌ای حداقل باید ۵ سال سابقه کاری داشته باشید. برای بعضی از رشته‌های دانشگاهی ۳ سال و حتی گاهاً ۱ سال سابقه کار کافی ست.

· متقاضی دارای مدرک تحصیلی یا یک مدرک tafe معتبر باشد. مدارک بین المللی IT و کامپیوتر مربوط به شرکت هایی مانند مایکروسافت، سیسکو، مدارک دانشگاهی که دانشگاه و معدل آن به تایید مراکز علمی استرالیا برسد، دیپلم فنی حرفه‌ای هنرستان، دیپلم فنی حرفه‌ای از موسسات و سازمان‌های معتبر دیگر که طول دوره گذرانده شده در آنها حداقل ۹۰۰ ساعت باشد، که نشان دهد در رابطه با یک حرفه خاص دوره تئوری گذرانده‌اید.

· سایر موارد تاثیرگذار در پذیرش درخواست ویزای استرالیا شامل اینکه متقاضی پیش از این از کشور استرالیا ویزا گرفته باید چه ویزای تحصیلی، چه ویزای کاری و یا حتی ویزاهای توریستی و همچنین در صورت متاهل بودن نیز سطح تحصیلات همسرو معلومات زبان ایشان، می شود.

هزینه‌های مهاجرت به استرالیا

هزینه های پیش از مهاجرت  شامل هزینه‌های  درخواست ویزا، فراهم کردن مدارک و استحدام وکیل مهاجرت می شود. که در صورت پذیرش درخواستتان هزینه‌های مربوط به کار، زندگی و تحصیل در استرالیا هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود. استرالیا یکی از گرانترین مشورهای دنیاست اما با توجه درآمد و امکانات رفاهی این کشور، محیط مناسبی برای کار و زندگی است.

به‌طور متوسط هزینه‌های ماهیانه هر فرد در استرالیا حدود ۲۸۳۵ دلار و برای یک خانواده‌ی دو نفره حدود ۴۱۱۸ دلار است. هزینه‌های ضروری زندگی در استرالیا مانند هزینه‌ مسکن با توجه به محل اقامت از ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار در هفته است. برای هزینه خوراک باید ۸۰ تا ۳۰۰ دلار در هفته را در نظر داشت. هزینه‌های پوشاک در استرالیا نیز که کاملا متغیر است و به سبک زندکی افراد بستگی دارد.

اگر متقاضی موفق به اخذ اقامت دائم استرالیا شود، هزینه‌ی بهداشت و درمان او به عهده دولت استرالیاست و این هزینه جزئی از مالیاتی ست که پیش از این پرداخت شده است. بعبارتی خدمات درمانی در استرالیا به دارندگان اقامت دائم بصورت رایگان ارائه می شود. درضمن دانشجویان دارای بورسیه نحصیلی، حقوق دریافت می‌کنند و سایر دانشجویان علاوه بر هزینه‌های تحصیل باید هزینه‌های اقامتی را هم بپردازند. هزینه‌های اقامت برای دانشجویان در دانشگاه از ۹۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر است.

مزایای گرفتن اقامت استرالیا:

در صورتی که شرایط گرفتن اقامت استرالیا را داشته باشید می توانید زندگی آرامی را در این کشور تجربه کنید. با وجود آنکه هزینه های زندگی در استرالیا بالاست اما درآمدها نیز نسبتا بالاست و امکان تجربه یک زندگی مرفه برای همه مهیاست. چنانچه موفق به دریافت ویزای استرالیا شوید می توانید علاوه بر تجربه یک زندگی با کیفیت از دیگر مزایای آن بهره مند شوید:

· مکان کار در استرالیا

· اجازه سرمایه گذاری در کشور استرالیا

· امکان تحصیل در استرالیا

· امکان دریافت وام های تحصیلی

· امکان استفاده از خدمات درماتی

· امکان استفاده فرزندان از تسهیلات آموزشی و سلامت

· امکان استفاده از خدمات کنسولگری ها در خارج از استرالیا

· امکان گرفتن پاسپورت استرالیا

· بهره مندی از مزایای کامل شهروندی استرالیا

· امکان اقدام برای دریافت ویزای نیوزیلند

برای اخذ اقامت استرالیا چه راهی بیشتر احتما پذیرش را دارد؟

وکلای مهاجرتی استرالیا بر این باورند که مهاجرت به استرالیا از طریق مهارت و تخصص بهترین روش گرفتن اقامت در استرالیا محسوب می شود. ویزای اسکیل ورکر استرالیا بر اساس تخصص و مهارت متقاضیان است. همانطور که می دانید اقتصاد استرالیا بر پایه کشاورزی و بازرگانی استوار است و مشاغل زیادی به علت نبود متقاضیان استرالیایی نیازمند نیروی متخصص است. مسئولین اداره مهاجرت استرالیا با توجه به نیازهای کشور، یک برنامه منظم برای جذب افراد متخصص از سایر کشورها تدارک دیده اند که اساسی ترین طرح در این برنامه ویزای مهارت و تخصص است. افرادی که مایل به اخذ این ویزا هستند، باید حداقل ۶۰ امتیاز از جدول امتیازبندی ویزای اسکیل ورکر استرالیا را کسب کنند. البته این ویزا انواع مختلفی دارد و شامل ویزای اسکیل ورکر-کلاس ۱۸۹، ویزای اسکیل ورکر-کلاس ۱۹۰ و ویزای اسکیل ورکر-کلاس ۴۸۹ می شود.

از مزایای ویزای مهارت و تخصص استرالیا می توان به اقامت دائم بعد از آن اشاره کرد. همچنین افراد دارای ویزای اسکیل ورکر استرالیا، براحتی از اجازه سفر به سایر نقاط جهان بهره مند خواهند شد. هرچند ویزای اسکیل ورکر استرالیا کلاس های مختلفی دارد و ممکن است بعضی کلاس ها اقامت دائم را به صورت پیش فرض در برنامه ی خود نداشته باشند اما معمولا متقاضیان بعد از چند سال اقامت در استرالیا می توانند از این امتیازات برخوردار شوند.

شرایط تبدیل ویزا موقت استرالیا به ویزا دائم چیست؟

تبدیل ویزای موقت به ویزای دائم، با توجه به قوانین وضع شده در استرالیا، در برخی از انواع ویزای استرالیا امکان پذیر است. اکثر ویزاهای موقت پس از مدت زمان مشخصی با داشتن شرایط اولیه به ویزای دائم تبدیل می شوند. چیزی که در این میان بیش از هر موردی اهمیت دارد، درخواست اولیه ویزاست. در صورتی که ویزایتان را متناسب با هدفتان و البته قوانین حاکم بر اداره مهاجرت استرالیا، درخواست ندهید، ممکن است حتی با داشتن شرایط اخذ ویزای دائم، موفق به دریافت آن نشوید.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =