پیش بینی باران ۵ روزه در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران ۵ روزه و رعد و برق در ۱۲ استان خبر داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی 5 روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان و کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر،‌گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. این شرایط روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب فارس دور از انتظار نیست.

فردا ضمن تقویت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود.

از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج رشد ابر و بارش پراکنده در استان‌های ساحلی دریای خزر آغاز می‌شود.

از روز یکشنبه 7 مهرماه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمالی کشور بارش ها در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و دریا نیز مواج خواهد بود. این شرایط باعث افت محسوس دما در نوار شمالی کشور و گسترش بارندگی از بعدازظهر یکشنبه به استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد شد.

سازمان هواشناسی اعلام کرده تا ظهر یکشنبه شمال آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از اردبیل نیز بارندگی خواهند داشت. روز دوشنبه بارش پراکنده محدود در سواحل دریای خزر روی می‌دهد. طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد در شمالغرب ایران و دامنه‌های ابرز غربی افزایش می‌یابد. همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، یزد،‌سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  4