قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۰۸ کاهش یافت

امیدواری به کاهش تنش‌های تجاری چین و آمریکا در آستانه برگزاری مذاکرات دو کشور باعث شد قیمت جهانی طلا بیش از 7 دلار کاهش یابد.

خبرگزاری رویترز نوشت:« امروز دوشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها از جنگ تجاری بین چین و آمریکا افت کرد.» ‌‌‌‌‌‌‌‌

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا 7.4 دلار کاهش یافت و به قیمت 1488 دلار و 50 سنت معامله شد.

امروز قیمت فلز زرد در کمترین زمان 1487 دلار و در بیشترین زمان 1495 دلار به فروش رفت. قیمت این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 31 دلار افت داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 296 دلار با افزایش همراه بوده است.

وانگ شوون، قائم مقام وزیر بازرگانی چین، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در آستانه مذاکرات ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بین چین و آمریکا اعلام کرد:«امیدوار است پکن و واشنگتن بحث‌های تجاری خود را با مذاکره حل کنند و در کمال آرامش و نگرش منطقی انجام خواهد شد.»

این خبر ارزش دلار را نیز تقویت کرد و باعث شد قیمت اونس جهانی کاهش یابد، رابطه دلار و طلا الاکلنگی است زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود قیمت طلا پایین می‌آید. بالا رفتن ارزش دلار، طلا را برای خریداران با دیگر ارزها گرانتر می‌سازد، تقاضا پایین می‌آید و متعاقب آن قیمت در بازار با کاهش مواجه می‌شود. 

در دیگر سو دولت ترامپ هم به دنبال این است که شرکت‌های چینی را از فهرست مبادلات آمریکا خارج کند. 

در زمان تنش‌های اقتصادی و تجاری سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری روی طلا می‌روند و قیمت‌ها بالا می‌رود اما زمانی که نگاه مثبتی به اقتصاد است قیمت طلا ارزش خود را از دست می‌دهد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  30