رئیس کل بانک مرکزی مسیر سیاست‌های ارزی را معرفی کرد

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: بانک مرکزی در پی ثبات اقتصاد کلان و کمک به رشد اقتصادی است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در مورد اهمیت سفرهای استانی و دیدار با فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی نکاتی را توضیح می‌دهم.

یکی از ابزارهای مهم بانک‌های مرکزی در دنیای امروز ارتباط با مردم و فعالان اقتصادی در مورد وضعیت آینده اقتصاد و مسیر سیاست‌های پولی و ارزی است.

این ابزار مهم که در دوره بعد از بحران مالی بزرگ جهانی از حدود ۱۰ سال پیش استفاده می‌شود، به بانک مرکزی کمک می‌کند تا انتظارات را سامان دهد و نهایتا پیش‌بینی پذیر بودن متغیرهای کلیدی اقتصادی را بیشتر کند.

با این امید که تصمیمات آن‌ها در این مسیر اتخاذ شده و حتی‌الامکان ضرر و زیانی متوجه آنان نشود و در دیگر سو نیز فعالان عزیز اقتصادی بتوانند با اطمینان بیشتری از سیاست‌های پولی و ارزی بانک مرکزی، تصمیمات اقتصادی خود را اتخاذ کنند؛ لذا بانک مرکزی در پی ثبات اقتصاد کلان و کمک به رشد اقتصادی است. لازم است در جریان مشکلات آن‌ها قرار گیرد؛ لذا تداوم این رویه را برای پیشبرد سیاست‌ها مفید می‌دانم.

 

این سیاست «راهنمایی پیشران» نامیده می‌شود. تلاش من از زمانی که در بانک مرکزی در خدمت مردم عزیز هستم، استفاده از همین ابزار بوده است. هر چند شرایط بسیار سختی در سیاست‌گذاری اقتصادی داشته‌ایم تلاش من این بوده است که مسیر سیاست‌گذاری پولی و ارزی را خصوصا با توجه به تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه مستقیما با فعالان اقتصادی در میان بگذارم.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =