تگرگ و سیلاب در 4 استان/ باران در برخی شهرها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز شنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطقی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود که موجب آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی خواهد شد.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده در بخش‌هایی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و استان کرمان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعت بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ بعد از ظهر امروز پنجشنبه در شمال غرب،‌ دامنه‌های البرز شامل تهران، قزوین، زنجان و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روزهای یکشنبه دوشنبه هفته آینده در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه‌شب در سواحل شمالی کشور بارش پراکنده داریم.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها روز شنبه پیشِ‌رو در مرکز سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان و جنوب استان کرمان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر فردا و در ساعات اولیه شب در مناطقی از استان‌های یزد، فارس، اصفهان،‌ چهار محال و بختیاری،‌ آذربایجان شرقی، اردبیل و همچنین سواحل شمالی و ارتفاعات البرز شامل استان‌های تهران، البرز و قزوین، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز شنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، هرمزگان و جنوب استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که موجب آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی می‌شود، توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ فردا اهواز با بیشینه دمای‌ 42 درجه بالای صفر گرم‌‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما فردا در تهران 28 درجه و کمینه دما 17 درجه خواهد بود، همچنین در روزهای آتی آسمان تهران کمی ابری است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  2  =