کدام بازار در این روزها برای سرمایه‌گذاران مناسبتر است؟

در هفته دوم مهر ماه سال جاری بورس با اختلاف معناداری نسبت به دیگر بازارها در رده پربازده‌ترین بازار هفته قرار گرفت و سکه نیز با افت قیمت بسیار کمی مواجه شد.

در هفته‌ای که سپری شد، بازار سرمایه بازدهی ۳٫۷ درصدی را به ثبت رساند و در صدر بازدهی هفتگی قرار گرفت.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل این بازار تا در پایان روز معاملاتی سوم مهر ماه روی سطح ۳۱۴ هزار واحدی قرار گرفت، اما این بازار روز ابتدایی هفته بعد را با رشد شش هزار واحدی شروع کرد و به سطح ۳۲۰ هزار واحدی رسید.

اگر چه این شاخص در روزهای میانی هفته با کمی افت مواجه شد، اما در نهایت توانست خود را بالا بکشد و در روز چهارشنبه ۱۰ مهر ماه با رسیدن به سطح ۳۲۶ هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

 

برخلاف بورس بازار سکه با افت ارزش مواجه شد، اگر چه این کاهش کم بود اما باعث شد که این بازار تنها بازار با بازدهی منفی شود.

بازار طلای ۱۸ عیار و دلار نیز اگر چه با افت قیمت مواجه نشد اما رشد قابل توجهی نداشتند، بازدهی این دو بازار به ترتیب معادل ۰٫۲۲ و ۰٫۸۸ درصدی است.

طلا در روز پنجشنبه این هفته نسبت به هفته قبل کمتر از هزار تومان افزایش قیمت داشت و به رقم ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و دلار هر عدد سکه امامی در روز چهارم مهر ماه روی نرخ چهار میلیون و ۲۳ هزار تومان خرید و فروش شد؛ اما در هفته دوم مهر ماه با پنج هزار تومان کاهش به رقم چهار میلیون و ۱۸ هزار تومان رسید که موجب شده بازدهی منفی ۰٫۱۲ درصدی برای آن ثبت شود.

با توجه به آخرین نرخ اعلامی صرافی ملی دلار نیز با ۱۰۰ تومان افزایش ارزش در روز ۱۱ مهر ماه به رقم ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان رسید.

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  51  =  58