چند کد سهامداری داریم چند سهامدار؟

طبق آخرین آماری که از جانب مسئولان سازمان بورس اعلام شده تعداد کدهای سهامداری به ۱۳ میلیون کد رسیده و ۳۰۰ هزار نفر به صورت هفتگی در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند.

با توجه به آمارهایی که سازمان بورس به تازگی اعلام کرده تعداد کدهای سهامداری به ۱۳ میلیون کد رسیده است، البته طبیعتا از این تعداد کد همه فعال نیستند. بنا به گفته شاپور محمدی – رئیس سازمان بورس – در حال حاضر ۳۰۰ هزار نفر به صورت هفتگی در بازار فعالیت می‌کنند. از این میزان ۲۰ یا ۳۰ هزار نفر در بازار پایه فرابورس حضور دارند. بعضی از این افراد ممکن است سهمی را با قیمت بالا داد و ستد کرده باشند.

همچنین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار کد سهامداری از سوی سپرده‌گذاری مرکزی صادر شده که ۵۵ هزار کد مربوط به فروردین امسال بوده است.

با توجه به آخرین آمارهایی که رئیس سازمان بورس اعلام کرده ۶۰۰ شرکت بورسی و ۶۵۰ نهاد مالی و ۶۰۰۰ هزار مدیر در بازار سرمایه حضور دارند.

این آمار نشان می‌دهد که تعداد کدهای سهامداری در چند ماه اخیر با رشد همراه بوده و سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار سرمایه شدند. در عین حال متخصصان این بازار، بارها به افراد غیر حرفه‌ای هشدار داده‌اند که به صورت مستقیم وارد معاملات بازار سهام نشوند، چراکه این بازار با ریسک بالایی روبرو است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

79  +    =  85