بازده بورس چند درصد افت کرد؟

در هفته اخیر نماگر اصلی بورس تهران نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته بیش از ۱۳ هزار واحد کاهش داشت و در کانال ۳۱۳ هزار واحدی ایستاد و بدین ترتیب با کاهش ۴ درصدی مواجه شد. این هفته از معدود هفته هایی در سال ۱۳۹۸ بود که شاخص بورس با کاهش مواجه شد.

در پنج روز کاری بورس تهران در این هفته، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با ۱۳ هزار و ۶۸ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۳۱۳ هزار و ۴۹ واحد رسید.

در عین حال شاخص کل هم وزن با ۵۱۰۸ واحد کاهش معادل  ۵.۳  درصد  به رقم ۹۱ هزار و ۳۰۰  واحدی رسید.

در پنج روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۰۸۸۶۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۲.۶۶  درصد کاهش یافت.

شاخص بازار اول با ۱۰هزار و ۶۲۷ واحد کاهش به رقم ۲۲۶ هزار و ۲۳۲ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۲۱ هزار و ۵۱۰  واحد کاهش عدد ۶۴۲ هزار و ۳۶۵ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۴.۴۹  درصد افزایش و شاخص بازار دوم با  ۳.۲۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

همچنین  تعداد ۲۵ هزار و ۶۱۹ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت. این درحالی است که تعداد ۷۰۱ میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۷۱۹۹  میلیارد ریال داد و ستد شد و هردو با ۲۸ درصد کاهش  نسبت به هفته گذشته همراه شدند.

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد ۷۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۶۸۳ میلیارد ریال معامله شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  42