قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۷/۱۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۴۹۹ دلار و ۱۵ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص تر شدن وضعیت جنگ تجاری و برگزیت هستند قیمت طلت امروز با افزایش مواجه بود و بخشی از افت قیمت ناشی از امیدواری ها نسبت به نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین را خنثی کرد.

بر اساس‌این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1499 دلار و 15 سنت رسید، اما در معاملات هفته جاری‌حدود 0.3 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا‌ در بازار آمریکا امروز 0.1 درصد افزایش به 1502 دلار و 30 سنت رسید.

در عین حال قیمت فلز پالادیوم نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به بالاترین رقم تاریخ فروش این فلز یعنی‌17‌04 دلار و 59 سنت رسید و در مسیر رشد هفتگی حدودا 2 درصدی قرار گرفت.

این فلز که در صنعت خودروسازی مصرف‌دارد چهارمین جلسه افزایشی متوالی خود را پشت سر می گذارد.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که با مذاکره کننده ارشد چین دیدار خواهد کرد ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش داشت. در همین حال یک مقام کاخ سفید گفته روز اول مذاکرات احتمال‌بهتر از حد انتظار بوده است.

برایان لن تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «ما خبرهای مثبتی از مذاکرات تجاری دریافت کرده ایم اما هنوز هیچ نتیجه قطعی ای به دست نیامده است. بازار همچنان اندکی تردید دارد…برخی تحولات هنوز بلاتکلیف هستند مثل برگزیت بدون توافق. زمان در حال سپری شدن است و پیشرفت چندانی حاصل نشده است. وضعیت هنگ کنگ نیز هنوز آرام نشده است.»

هرچند این احتمال وجود دارد که دو طرف‌در پاره ای مسائل نظیر ارز و حقوق مالکیت معنوی به توافقاتی دست یابند اما‌ بعید است آنها بر سر موضوعات پرمناقشه به تفاهمی برسند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  8