منتظر نوسان قیمت طلا باشید

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با بازگشت نوسان به بازار طلا، شمار زیادی از تحلیلگران وال‌استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که سرمایه‌گذاران همچنان حاضر نیستند از خوش بینی نسبت به بالا رفتن قیمت طلا دست بردارند.

بسیاری از تحلیلگران تصحیح قیمت طلا را فرصت جدیدی برای خرید می‌دانند زیرا ابهامات جهانی به این زودی برطرف نخواهند شد.

شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" در این باره گفت: باید صبور بود زیرا احتمال افزایش یا کاهش قیمت طلا وجود دارد. اگر مذاکرات تجاری آمریکا و چین پیشرفت کند، در این صورت بازارهای سهام صعود خواهند کرد و این مسئله روی قیمت طلا تاثیر منفی می‌گذارد اما اگر این مذاکرات بی‌نتیجه باشد، طلا بالاتر خواهد رفت.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها پنج نفر یا ۲۹ درصد افزایش قیمت و هشت نفر یا ۴۷ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر یا ۲۴ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۹۵۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۵۶۶ نفر یا ۵۹ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۱ نفر یا ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۱۶۷ نفر یا ۱۸ درصد هم نظری نداشتند.

درصد درستی پیش بینی تحلیلگران وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۲ درصد و درستی پیش بینی سرمایه‌گذاران ۵۰ درصد بوده است.

برای هفته گذشته اکثر تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی قیمت طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی آمریکا ۱۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۴۸۸ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۱.۶ درصد کاهش ثبت کرد.

طلا با بهبود ریسک پذیری در بازار به دلیل خوش بینی نسبت به توافق تجاری میان آمریکا و چین و احتمال توافق میان انگلیس و اروپا پیش از مهلت ۳۱ اکتبر برای خروج لندن از عضویت این بلوک، به پایین مرز ۱۵۰۰ دلار سقوط کرده است. اما این روند تنها شامل طلا نبوده و بهبود جو بازار سبب افت سایر داراییهای امن از جمله دلار آمریکا شده است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز نیز به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد قیمت طلا در کوتاه مدت پایین رود. با این حال انتظار ندارد روند افزایشی طلا به این زودی متوقف شود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد که روند فروش در بازار به معنای آن است که طلا ممکن است در ابتدای ماه میلادی جاری تا رکورد پایین ۱۴۶۵ دلار عقب نشینی کند و تنها انتشار اخبار منفی است که روند نزولی طلا را معکوس خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران انتظار دارد به دلیل ادامه ابهامات در بازار، طلا همچنان به درخشش ادامه خواهد داد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گف: قیمت بالاتر طلا در کوتاه مدت را پیش بینی می‌کند زیرا بسیاری از کسانی که در حاشیه بازار قرار دارد عقب نشینی اخیر این فلز را فرصتی برای خرید می‌بینند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −    =  72