یک انتصاب جدید در بیمه مرکزی / تغییرات مدیریت ریسکی

محمود اسعد سامانی کارمند بیمه ایران بوده که طی دو سال و نیم گذشته به عنوان ماموریت در اداره کل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی فعالیت می کرد ، در حالیکه شش ماه دیگر از حکم ماموریت وی در بیمه مرکزی باقی مانده بود از این پست برکنار و رضا مصطفوی کسوت مدیر کلی توسعه مدیریت ریسک نهاد نظارتی را بر تن کرد.

به گزارش ریسک نیوز،محمود اسعد سامانی که دو سال و نیم در پست مدیر کل توسعه مدیریت ریسک  بیمه مرکزی نقش ایفاء می کرد برکنار و رضا مصطفوی جایگزین وی شد.

بر اساس این گزارش محمود اسعد سامانی کارمند بیمه ایران بوده که طی دو سال و نیم گذشته به عنوان ماموریت در اداره کل توسعه مدیریت ریسک بیمه مرکزی فعالیت می کرد ، در حالیکه شش ماه دیگر از حکم ماموریت وی در بیمه مرکزی باقی مانده بود  از این پست برکنار و رضا مصطفوی کسوت مدیر کلی توسعه مدیریت ریسک نهاد نظارتی را بر تن کرد.

گفتنی است،زمانیکه محمود سامانی به بیمه  مرکزی نقل مکان کرد این ساختار سازمانی تحت عنوان اداره کل پیشگیری و ایمنی فعالیت می کرد که طرح تغییر این مدیریت  به اداره کل توسعه مدیریت ریسک از سوی سامانی  به عبدالناصر همتی ارایه گردید و با موافقت رئیس کل وقت بیمه مرکزی این مدیریت در ساختار اداره کل توسعه مدیریت ریسک تداوم یافت که در راستای سیاست رئیس کل وقت بر ضرورت مدیریت ریسک،  اصلاحات و تحولاتی قابل توجه در مدیریت ریسک رخ داد.

 لازم بذکر است ، سامانی لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان ،فوق ليسانس مدیریت مهندسي از دانشگاه دولتي پوترای مالزی ((UPM ، دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه دولتي پوترای مالزی ((UPM ، مدرک عالی حرفه ای گری بیمه موسوم به  ACIIاز مؤسسه بیمه چارتر لندن (CII) (مدرک حرفه ای ACII یکی از بالاترین مدارک بیمه ای در دنیاست و در صنعت بیمه کشور نیز معادل فوق لیسانس محسوب می شود) و مدرک حرفه ای گری بیمه موسوم بهDiploma in Insurance  از مؤسسه بیمه چارتر لندن (CII) است و  ترجمه کتاب «بيمه صنايع و پيشگيري از خسارت " و ترجمه مجموعه استانداردهای مدیریت ریسک (ایزو 31000 و ISO Guide 73) مطابق قرارداد با پژوهشکده بیمه را در کارنامه  دارد.ضمن اینکه "تز" دکترای وی در حوزه مدیریت ریسک ارایه شده است.

ترجمه و تألیف بیش از 14 عنوان مقالات وگزارش  به فارسی و انگلیسی از جمله در حوزه مدیریت ریسک و چاپ آنها در نشريات مختلف بيمه اي کشور و نشریات بین المللی از دیگر فعالیتهای پزوهشی وی است از جمله تألیف مقاله با عنوان: A Conceptual Model to Manage Insurer’s Operational Risks و ارائه آن در 24امین کنفرانس بیمه و توسعه که این مقاله در سیویلیکا نیز منتشر شده است.

این گزارش می افزاید، بدون شک مدیریت ریسک حوزه تخصصی و فنی است که ماموریت اصلی صنعت بیمه می باشد و در کنار سایر مقوله های تخصصی باید در دستور کار مدیران نهاد نظارتی و شرکتهای بیمه قرار گیرد.

به زعم بسیاری از کارشناسان به دلیل اعمال تحریم ها و کاهش روابط بین المللی صنعت بیمه با بازار های جهانی ، مقوله اموزش نیروهای نخبه با ضعف روبرو شد در این راستا تعداد افرادی که در فرایند ارزیابی ریسک دارای تخصص فنی و حرفه ای هستند در حال حاضر با توجه به حجم بالای ریسکی که اقتصاد را تهدید می کند، اندک است.

حال باید دید مدیر جدید برای مدیریت ریسک که ماموریت اصلی صنعت بیمه است چه راهبردهایی را در دستور کار دارد؟

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

51  −  46  =