احتمال رکود در اقتصاد جهان

اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی مودی گفت: احتمال رکود اقتصاد جهان در آینده نزدیک به طور آزاردهنده‌ای بالا رفته است و ممکن است سیاست‌گذاران دیگر قادر به معکوس کردن این روند نباشند.

به نقل از راشاتودی، مارک زندی، اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی مودی گفت: احتمال رکود اقتصاد جهان در آینده نزدیک به طور آزاردهنده‌ای بالا رفته است و ممکن است سیاست‌گذاران دیگر قادر به معکوس کردن این روند نباشند.

این اقتصاددان می‌گوید: عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند به جلوگیری از کند شدن اقتصاد جهانی کمک کنند. این شامل عدم تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین توسط ترامپ، به راه‌حل رسیدن برگزیت انگلیس و ادامه ارائه مشوق‌های مالی توسط بانک‌های مرکزی، می‌باشد.

زندی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: من معتقدم این ریسک به شکل آزاردهنده‌ای بالا رفته است و اگر حتی یک مورد مطابق نقشه پیش نرود، ما به رکوداقتصادی دچار خواهیم شد. حتی اگر ما در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده دچار رکود نشویم، بسیار واضح است که اقتصادی بسیار ضعیف‌تر خواهیم داشت.  

او در پاسخ به این که احتمال رکود اقتصاد جهان چه میزان است؟ گفت: من معتقدم این احتمال خیلی بالاست، به شکل آزاردهنده‌ای بالاست.  

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =