رشد شاخص بورس امروز ۹۸/۰8/08

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه با رشد 3701 واحد روبرو شد.

بورس اوراق بهادار تهران همچنان در مدار رونق قرار گرفته و شاخص کل بورس اوراق بهادار امروز با افزایش 3701 واحد به رقم 309 هزار و 671 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن 2619 واحد رشد کرده و به رقم 84 هزار و 568 واحد رسید. 

ارزش روز بازار در بورس اوارق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و 129 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران بورس تهران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوارق مالی در قالب 298 هزار نوبت معامله و به ارزش 929 میلیارد تومان دادوستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 991 واحد رشد کرده و به رقم 82 هزار و 969 واحد رسید. 

شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش 1752 واحد به رقم 56 هزار و 568 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 5684 واحد به رقم 53 هزار و 772 واحد رسید.

برخی کارشناسان دلیل رشد بورس تهران را رکود در بازارهای موازی مثل مسکن و ارز و طلا دانسته که باعث اقبال مردم به حضور در بورس شده و تا کنون حدود 13 میلیون نفر معادل 15 درصد جمعیت کشور سهامدار شده‌اند. در عین حال مسئولان و کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران تازه وارد از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند و برای جلوگیری از ضرر از ورود مستقیم به خرید سهام خودداری کنند. همچنین برای حضور در بازار سرمایه از پس انداز خود استفاده کند و به هیچ وجه دارایی خود چون مسکن یا ملک و ماشین خود را برای حضور در بورس نفروشند. 

شاخص بازار اول بورس با افزایش 2621 واحد به رقم 225 هزار و 498 واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش 7840 واحد به رقم 627 هزار و 812 واحد رسید. 

امروز نمادهای مپنا، فولاد مبارکه، پالایش نفت تبریز، ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر، داروسازی دکتر عبیدی در تقویت شاخص کل اثرگذار بودند و نماد پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل را داشته است.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 800 میلیون سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 254 هزار معامله و به ارزش 520 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای مهم فرابورس در تقویت شاخص کل موثر بودند که از مهم‌ترین این نمادها می‌توان به ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز، کشتیرانی دریای خزر، تولید نیروی برق دماوند، قاسم ایران و میدکو اشاره کرد. 

نمادهای پربیننده بورسی شامل بانک تجارت با قیمت هر سهم 471 ریال، بانک ملت 5825 ریال، بانک صادرات 551 ریال، بانک اقتصاد نوین 3139 ریال و شرکت‌های مس شهید باهنر، صنایع شیمیایی ایران و سایپا از نمادهای پربیننده بوده‌اند. 

امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 75 واحد رشد کرده و به رقم 3927 واحد رسید. 

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 225 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز نمادهای پربیننده فرابورس شامل ذوب آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، جنرال مکانیک، تولید مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی زاگرس و تولید و صادرات ریشمک بوده‌اند.

در جریان معاملات امروز با پیام ناظر بازار وقفه معاملاتی در نماد قند اصفهان به علت تغییر بیش از 20 درصدی قیمت روی داد. همچنین اطلاعیه در مورد حق تقدم‌های استفاده‌نشده سیمان فارس نو و نیرو، سیمان صوفیان و پارس سوئیج منتشر شد. 

همچنین توقف نماد معاملاتی ایران ارقام، داده‌پردازی ایران و شرکت لوله و ماشین‌سازی ایران انجام شد. 

بازگشایی نماد نیروکلر و نماد داروسازی کوثر، حراج مجدد نماد سرمایه‌گذاری بهمن و حق تقدم سیمان فارس نو و پارس سوئیچ انجام شد. 

همچنین توقف نماد حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس و نوش مازندران، شرکت کالسیمین انجام شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

43  −  39  =