قیمت طلا جهانی امروز ۹۸/۰۸/۲9

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه‌ها روی واردات چین در صورت عدم توافق با پکن، افزایش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۴۷۳ دلار و ۹۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۴۷۴ دلار و ۴۰ سنت ایستاد.

سنای آمریکا دومین قانون را برای ممنوعیت صادرات برخی تسلیحات به نیروهای پلیس هنگ کنگ تصویب کرد. چین این اقدام را محکوم و اعلام کرد واشنگتن باید مداخله را متوقف کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اگر با پکن به توافق تجاری نرسد، تعرفه‌های وارداتی روی کالاهای چینی را بالاتر خواهد برد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس در این باره گفت: نگرانیهایی وجود دارد که تصویب لایحه قانونی اخیر در آمریکا که در حمایت از معترضان هنگ کنگ انجام شده است، ممکن است روند پیشرفت مذاکرات برای توافق تجاری آمریکا و چین را منحرف کند.

با این حال رشد قیمت طلا محدود بود زیرا سرمایه گذاران در آستانه انتشار جزییات آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا، هنوز آماده نبودند در بازار طلا سرمایه گذاری جدیدی انجام دهند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش آخرین نشست سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود. بانک مرکزی آمریکا امسال سه دور نرخ‌های بهره را به منظور حمایت از رشد اقتصادی کاهش داده است اما پس از نشست اکتبر، سیاستگذاران آمریکایی اعلام کردند تا زمانی که نشانه جدی از وخامت اوضاع اقتصادی مشاهده نکنند، نرخ‌های بهره را پایین‌تر نخواهند برد.

طلا به شدت به نرخ‌های بهره حساس است و نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را بیشتر می‌کند.

بازارهای آسیایی تحت تاثیر پیامدهای متضادی که در عرصه تجارت وجود داشت، برخلاف روند صعودی اخیر بازارهای سهام جهانی، به سطح پایین‌تری نزول کردند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است به محدود ۱۴۸۰ تا ۱۴۸۵ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷ دلار و ۱۴ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، ۹۰۴ دلار و ۵۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۷۶۰ دلار و ۸۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =