اظهارات سلیمانی در خصوص انتخاب علی پناهی به عنوان عضو هیات مدیره بیمه البرز

سلیمانی می گوید: این روند در همه شرکتهای و حتی شرکت بیمه البرز دقیقا رعایت شده و به هیچ وجه هیچ فردی بدون طی این فرایند در هیات مدیره منصوب نشده است.

به گزارش ریسک نیوز، غلامرضا سلیمانی ، رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال ریسک نیوز در خصوص وقایع اخیر بیمه البرز و اخطار نمایندگان مجلس مبنی بر حضور غیر قانونی عضو پیشنهادی هیات مدیره در جلسه تعیین مدیر عامل در عین عدم تایید صلاحیت از سوی بیمه مرکزی گفت:انتخاب عضو هیات مدیره به این صورت است که سهامدار عضو جدید را معرفی می کندو پس از معرفی در بیمه مرکزی صلاحیت وی بررسی می شود پس از تایید رسما مشغول بکار می شود.

سلیمانی می گوید:این روند در همه شرکتهای بیمه  و شرکت بیمه البرز دقیقا رعایت شده و به هیچ وجه هیچ فردی بدون طی این فرایند در هیات مدیره منصوب نشده است.

به گفته وی پس از تایید عضو هیات مدیره مرحله بعدی تایید مدیر عامل است به طوریکه هیات مدیره ، مدیر عامل را مشخص می کند وقتی مدیر عامل معرفی شد این شخص نیز از سوی بیمه مرکزی مورد احراز صلاحیت قرار می گیرد.

سلیمانی گفت: برای انتخاب مدیر عامل مراحل سخت گیرانه تری لحاظ می شود و باید در جلسه ای با حضور هیات عامل بیمه مرکزی شرکت و به سوالات پاسخ دهد و برنامه های پیشنهادی خود را اعلام کند.

رئیس کل بیمه مرکزی می گوید انتخاب علی پناهی برای هیات مدیره بیمه البرز بر اساس روال قانونی صورت گرفته و وی با احراز صلاحیت از نهاد ناظر در جلسه هیات مدیره شرکت و به مدیر عامل پیشنهادی رای داده است اما این گفته های سلیمانی در حالی است که چندی پیش حمیده زر آبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی  در گفتگو با نود اقتصادی گفت: با فشار وزیر اقتصاد و معاونت بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد ، علی پناهی بدون طی مراحل احراز صلاحیت قانونی در بیمه مرکزی به عنوان عضو هیات مدیره در جلسه انتخاب مدیر عامل حاضر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  +    =  38