امکان خرید املاک مازاد بانک ها توسط عموم فراهم شد

معمار نژاد از عرضه دارایی های منجمد بانک ها در بورس کالا و خریداری آن ها توسط عموم مردم در آینده نزدیک خبر داد.

عباس معمار نژاد معاون امور بانکی وزیر امور اقتصادی دارایی در مراسم رونمایی از سامانه اموال مازاد بانک های دولتی و خصوصی, اظهار کرد: یکی از عواملی که در ناترازی بانک ها دخیل بود اموال منجمد حاکم بر دارایی های بانکی است. به هیچ وجه بانک به دنبال تملک دارایی های صنعتی و املاکی نیستند بلکه به عنوان تضامین ارائه تسهیلات  از این املاک استفاده می کنند.
 
او ادامه داد: تملک دارایی گیرندگان تسهیلات در آخرین مرحله و در صورت بدهی های انباشته بعد از اخذ تسهیلات صورت می گیرد که این املاک با انواع مختلف از جمله واحد مسکونی, تجاری, دامداری, باغداری و سایر موارد است.
 
معمار نژاد ادامه داد: تنها دلیل تملک این دارایی ها بازگشت مبالغی است که به عنوان تسهیلات ارائه شده است در غیر این صورت بانک دارایی های چندانی در اختیار خود ندارند.
معاون امور بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: مهم ترین دلیل عرضه اموال مازاد بانک ها برای فروش, شفاف سازی و تعیین دقیق اموال بانک ها برای عموم جامعه است. 
 
این مقام مسئول در ادامه از رونمایی سامانه ای تخصصی برای عرضه املاک مازاد بانک ها برای عموم مردم خبر داد و گفت: فرآیند راه اندازی سامانه واگذاری اموال مازاد بانک ها توسط شرکت فام چند ماهی است که آغاز شده است. در این سامانه عموم مردم نیز می توانند نسبت به خرید دارایی هایی نظیر واحد مسکونی و یا واحدهای تجاری و سایر املاک اقدام کنند.
 
معمار نژاد بیان کرد: پس از گذر از زمان آزمایشی این سامانه عرضه اموال در بورس کالا نیز برنامه ریزی شده است. تاکنون هم ۱۸ بانک در سطح کشور اموال مازاد خود را در این سامانه معرفی کرده اند. این سامانه به نشانی www.sam-ba.ir در درگاه رسمی کشور امروز افتتاح خواهد شد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

52  +    =  55