شرکتهای بیمه در طراحی محصولات به چه نکاتی باید توجه کنند؟

در نشست‌ علمی «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه» مطرح شد؛

ویژگی­‌هایی مانند کیفیت زندگی، وابستگی متقابل، ارزش‌ها، روابط متقابل و توجه به رفاه دیگران در طراحی و بازاریابی محصولات بیمه‌­ای نقش مهمی ایفاء می‌کند و لازم است شرکت‌های بیمه در طراحی بیمه‌نامه‌ها به این نکات اهتمام ورزند.

نشست‌ علمی «نقش فرهنگ در ضریب نفوذ بیمه» در بیست‌وششمین همایش ملی بیمه و توسعه با موضوع «افزایش ضریب نفوذ بیمه؛ چالش‌ها و راهکارها» در روز ۱۲ آذرماه ۱۳۹۸ از ساعت 14 تا 16در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) به ریاست دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره بیمه سینا و با حضور دکتر محمدصالح ترکستانی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر محمدجواد حضوری معاون پشتیبانی پژوهشکده بیمه، دکتر مجتبی خالصی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد و شاهین طیار پژوهشگر پژوهشکده بیمه برگزار شد.

در این نشست سه مقاله با عناوین «بررسی ارتباط میان فرهنگ با ضریب نفوذ بیمه» نوشته شاهین طیار و علیرضا جاهدی، مقاله «ارزیابی تأثیر فرهنگ ملی بر ضریب نفوذ بیمه زندگی» نوشته منیر گودرزی، حمیده حیدری و ریحانه جناتی کاشانی و مقاله «بررسی نقش سطح سواد بیمه ای با رویکرد ترجیح مردم برای خرید بیمه‌های عمر در راستای ارتقاء ضریب نفوذ بیمه» نوشته سیدعلی حسینی، پریسا صفامنش و امیر بهرامی ارائه شد و هر یک از داوران حاضر در نشست به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

دکتر رضا جعفری به‌عنوان رئیس این نشست ضمن تأیید ارتباط ابعاد فرهنگی با توسعه‌یافتگی بیمه در کشورها گفت: به نظر می­‌رسد یک فرهنگ بهینه برای توسعه بیمه وجود ندارد و آگاهی از وضعیت فرهنگی جامعه و متناسب‌سازی محصولات و خدمات بیمهای و فعالیت‌های بازاریابی و اطلاع‌رسانی بر اساس وضعیت شاخصهای فرهنگی در بهبود ضریب نفوذ بیمه موثر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش مهم فناوری­‌های نوین در طراحی محصولات بیمه­‌ا‌ی افزود: ویژگی­‌هایی مانند کیفیت زندگی، وابستگی متقابل، ارزش‌ها، روابط متقابل و توجه به رفاه دیگران در طراحی و بازاریابی محصولات بیمه‌­ای نقش مهمی ایفاء می‌کند و لازم است شرکت‌های بیمه در طراحی بیمه‌نامه‌ها به این نکات اهتمام ورزند.

ایشان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوههای مختلف آموزشی و تبلیغی نظیر برنامههای رادیویی، سخنرانی‌های مذهبی و اجتماعی و ساخت سریالهای تلویزیونی برای تغییر نگرش مردم در حوزه بیمه و فرهنگ‌سازی آن ضرورت دارد.

دکتر رضا جعفری در پایان این پنل تخصصی عنوان کرد: ضرورت دارد در یک کوشش همگانی نقصها و کمبودهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در زمینه بیمه برطرف شود و شناخت و آگاهی مردم نسبت به این کالای با ارزش افزایش یابد که این موضوع خود نیازمند اقدامی بلندمدت و نیز برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  +  3  =