یکه تازی پوند در بازارهای جهانی

ارزش پوند انگلیس در بازارهای جهانی به بالاترین سطح ۳۱ ماه اخیر رسید.

به نقل از رویترز، با افزایش شانس حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر فعلی این کشور در انتخابات، ارزش پوند کماکان در حال تقویت شدن است. نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد که حزب محافظه کار اکنون با ۱۴ درصد اختلاف نسبت به رقیب اصلی خود یعنی حزب کارگر پیشتاز انتخابات است و این رقم پنج درصد بیشتر از رقم ثبت شده در نظرسنجی‌های قبلی بوده است.

از سوی دیگر هر یورو به ۰.۸۴۰۶ پوند رسید که ضعیف ترین سطح ثبت شده برای ارز واحد اروپایی در برابر پوند از ماه می سال ۲۰۱۷ تاکنون بوده است. پوند در برابر دلار نیز به پیشروی قوی خود ادامه داد و با سطح رقم ۱.۳۱۸۰ دلاری به بالاترین سطح خود از ماه می امسال رسید.

بوریس جانسون وعده داده است که در صورت کسب کرسی های لازم برای تشکیل دولت، انگلیس را سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. حزب کارگر که مهم‌ترین حزب مخالف دولت است؛ خواستار برگزاری مجدد همه‌پرسی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا شده هر چند که جرمی کوربین، رهبر حزب قول داده است در جریان برگزاری همه پرسی موضعی بی‌طرف را اتخاذ کند.

مینوری یوشیدا، تحللی‌گر ارشد بازار ارز در بانک " میتسوبیشی" گفت: بازارها اکنون احتمال می دهند که محافظه کاران برنده انتخابات خواهند شد هر چند که کسب کرسی های لازم برای رسیدن به اکثریت دشوار است و اگر چنین شود، اوضاع نسبت به چیزی که در حال حاضر وجود دارد تغییر چندانی نخواهد کرد.

یکی دیگر از دلایل اصلی برای افزایش تقاضای خرید پوند از سوی معامله گران، باقی ماندن مشکلات در منطقه یورو بود: در آلمان برخی از رهبران دولت ائتلافی خواستار کناره گیری آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی هستند و در فرانسه که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو محسوب می‌شود نیز اعتصابات در اعتراض به برنامه دولت امانوئل ماکرون برای تغییر در نظام بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی وارد ششمین روز خود شده و روز به روز نیز گسترده تر می‌شود. روز گذشته بانک مرکزی فرانسه در گزارشی، پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه پایانی سال را با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به برآورد قبلی به ۰.۲ درصد رساند و هشدار داد که تداوم اعتصابات می تواند پیامدهای جدی برای اقتصاد این کشور داشته باشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  17  =  19