کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه» منتشر شد

کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه» نوشته بهروز میرزایی، مدیر پیشین روابط عمومی بیمه دانا توسط انتشارات جامعه شناسان منتشر شد.

به گزارش ریسک نیوز، کتاب «جامعه شناسی فرهنگ بیمه» در یازده فصل و 224 صفحه در آذر ماه جاری منتشر شده است. بنا به گفته مولف هدف از تهیه و تدوین این کتاب تهیه منبعی جهت مطالعه دانشجویان رشته مدیریت بیمه مبتنی بر اصول جامعه شناسی و فرهنگ بیمه بوده است تا از این طریق دانشجویان ضمن مطالعه کلیاتی از بیمه، رشته ها و ریسک های تحت پوشش بیمه، بستری برای مطالعه جامعه شناختی فرهنگ بیمه مهیا شود.
 میرزایی در ادامه اضافه کرد: اساتید بیمه اطلاع دارند در حال حاضر و از سال های گذشته دانشجویان رشته مدیریت بیمه دو واحد درس مبانی جامعه شناسی را در دوران کارشناسی طی می کنند که مولف با توجه به ضرورت این امر ضمن تلفیق مبانی بیمه ای با نظریه های فرهنگی برخی جامعه شناسان سعی دارد تا شرایطی را فراهم کند که دانشجو هم با مبانی بیمه آشنا شود و هم به درکی هر چند کلی از نظریات فرهنگی که می تواند در طرح موضوعات و مطالعات فرهنگ بیمه تأثیرگذار باشد، شناخت پیدا کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ بیمه یکی از دغدغه های اصلی و چالشی اساسی برای صنعت و مسئولان شده است، علی رغم اینکه برخی از مسئولان صنعت بیمه از ضرورت و اهمیت فرهنگ سازی برای توسعه بیمه آگاهی دارند در عمل اقدامی در راستای تغییر نگرش و تحولات فرهنگ بیمه در جامعه انجام نداده و صحبت ها اغلب صحبت های پشت تریبونی است و کمتر به ایده های فرهنگی بها داده می شود.
عناوین فصل های کتاب به شرح ذیل ارائه می شود:
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تبیین خدمات و کارکردهای بیمه
فصل سوم: انواع بیمه
فصل چهارم: شالوده بیمه
فصل پنجم: جامعه شناسی فرهنگ
فصل ششم: رویکردهای جامعه شناختی به فرهنگ
فصل هفتم: رویکردهای فرهنگی معاصر
فصل هشتم: عرضه و تقاضای بیمه
فصل نهم: نقش آموزش و پرورش در توسعه صنعت بیمه
فصل دهم: مطالعات فرهنگ بیمه
فصل یازدهم: سخن پایانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  −  55  =