افزایش قیمت طلا در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که حجم خرید و فروش در آستانه کریسمس و سال نو پایین بود، اندکی افزایش پیدا کرد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد پیدا کرد و به ۱۴۸۰ دلار و ۷۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۴۸۴ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا شنبه هفته جاری اعلام کرد واشنگتن و پکن به زودی فاز اول پیمان تجاری را امضا خواهند کرد با این حال بازارها همچنان به دنبال دریافت جزییات این توافق هستند.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد: بهبودهایی در تجارت دیده می‌شود اما توافق جامعی وجود ندارد. ثانیا همه می‌دانند که بانک مرکزی آمریکا به این زودی نرخهای بهره را افزایش نخواهد داد که این موضوع قیمت طلا را مقرون به صرفه می‌کند. قیمتها در یک محدوده ثابت بین ۱۴۷۰ تا ۱۴۸۰ دلار قرار دارند و موضوع جدیدی نیست و آمار و اتفاقات دیگر روی قیمتها تاثیر خود را گذاشته‌اند و طلا به دنبال خروج از محدوده قیمت فعلی و یافتن یک مسیر حرکت جدید است.

فعالان بازار همچنین پس از این که نهاد قانون گذاری عالی چین روز شنبه از لایحه دفاعی آمریکا که هفته گذشته تصویب شد انتقاد کرد و آن را مداخله جویانه خواند، نگران شده‌اند.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود امسال در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ قرار دارد که عمدتا به دلیل جنگ تجاری ۱۷ ماهه آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بالا رفته است و هزینه مصرفی در نوامبر افزایش پیدا کرده است. آمار مذکور از دیدگاه بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخهای بهره حمایت کرد.

طلا به نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است و هر گونه کاهش نرخها، هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را کمتر می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۸۴۱ دلار و ۷۱ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۷ دلار و ۲۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۹۱۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  5