توانگری مالی بیمه‌ ها برای چه کسانی مهمتر است؟

یک کارشناس صنعت بیمه معتقد است که ضریب توانگری مالی شرکت‌های بیمه فاکتور مهمی است، اما شرکت‌های بزرگ در زمان مناقصه و عقد قرارداد به فاکتورهای مهم‌تری از جمله توانایی بیمه در رشته مربوط، آنالیز ریسک و امثال آن توجه می‌کنند؛ در صورتی که بیمه‌گذاران کوچک بیشتر به دنبال قیمت پایین‌تر هستند.

علیرضا آقاجانی منجیلی اظهار کرد: فرمول توانگری مالی بیمه ها را شرکت بیمه مرکزی تعیین می‌کند و اینطور نیست که شرکت‌های بیمه هر کدام جداگانه برای خود توانگری مالی را محاسبه کنند.

وی افزود: توانگری مالی اهمیت زیادی دارد؛ از این نظر که در صورت بروز خسارت سنگین، شرکت بیمه تا چه اندازه قادر است که خسارت بیمه‌گذار را جبران کند؛ به این ترتیب این ضریب برای بیمه‌گذاران نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

آقاجانی منجیلی با بیان اینکه سطح توانگری یکی از شروطی است که بیمه گذاران برای انعقاد قرارداد با مجموعه‌های مختلف بررسی می‌کنند، تصریح کرد: توانایی شرکت‌های بیمه در رشته‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. حالا ممکن است که شرکت بیمه‌ای توانگری مالی بالایی داشته باشد، اما در یک رشته‌ای ضعیف عمل کرده و کارشناسی ضعیفی داشته باشد.

وی اضافه کرد: توانایی بیمه‌ها در رشته‌های مختلف در زمینه آنالیز ریسک، تعیین نرخ حق بیمه، بررسی مدارک خسارت و پرداخت آن، تاخیر در پرداخت و نظایر آن بیشتر از توانگری مالی کل شرکت، مورد توجه شرکت‌های بزرگ برای انعقاد قرارداد است.

این کارشناس صنعت بیمه با تاکید بر اینکه برند بیمه برای شرکت‌های بزرگ بسیار مهم است، تصریح کرد: در عین حال بیمه‌گذاران کوچک بیشتر به دنبال قیمت پایین‌تر هستند و توجهی به شرایط بیمه و سایر موارد نمی‌کنند.

آقاجانی افزود: بیمه‌گذاران بزرگ بیشتر به دنبال این هستند که اگر خسارتی را متحمل شوند، شرکت بیمه در زمان پرداخت خسارت چگونه رفتار می‌کند و موارد مذکور برای این بیمه‌گذاران اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر سیستمی اشکالاتی وجود دارد، گفت: بیمه‌گذاران از دانش کافی بیمه‌ای برخوردار نیستند و در این زمینه مشکلاتی پیش می‌آید؛ بنابراین بیمه گذار در هر زمینه‌ای که دانش کافی نداشته باشد، در خرید محصول موردنظر خود ممکن است دچار مشکل شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم حتی شرایط عمومی و خصوصی بیمه‌نامه‌ای را که دریافت می‌کنند، مطالعه نمی‌کنند و به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

55  −  48  =