دردسرهای رمز پویا و سنگ اندازی برخی شعب برای مشتریان

استفاده از رمز همراه بانک و پویا دردسرهایی برای مشتریان بانک‌ها ایجاد کرده و برخی شعب بانک‌ها به جای راهنمایی و تسهیل در این موضوع، مشکل‌تراشی می‌کنند.

بنابر بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها، از تاریخ یکم دی ماه 1398 استفاده از رمز دوم پویا برای انجام کلیه تراکنش‌های بانکی و دریافت رمز همراه بانک برای استفاده از خدمات بانکی در اپلیکشن بانک‌ها الزامی است.

این اقدام و دستورالعمل فی نفسه در جهت بالا بردن امنیت حساب‌های مشتریان بانک‌ها اقدامی لازم و ضروری است اما در عین حال باعث ایجاد مشکلاتی نیز برای مشتریان در برخی شعب شده است چرا که مشتریان ناگزیر برای دریافت رمز همراه بانک و استفاده از خدمات همراه بانک باید به صورت حضوری به شعب بانک‌ها مراجعه کنند و این باعث می‌شود که به دلایلی چون شلوغی بانک‌ها و امهال برخی از کارکنان شعب، بخشی از وقت خود را صرف این کار کنند.

صبح امروز، مشتری یکی از شعب بانک ملت، با مراجعه به خبرنگار ضمن گلایه از دردسرهای طرح مذکور گفت: به دلیل نیاز برای فعال کردن رمز همراه بانک خود دو روز متوالی به یکی از شعب این بانک مراجعه کردم و به دلیل امهال و عدم راهنمایی درست از سوی کارکنان این شعبه به خصوص رئیس این شعبه، موفق به دریافت این رمز نشده‌ام.

وی ادامه داد: روز اول مراجعه به این بانک به دلیل نداشتن کارت ملی هوشمند علیرغم صرف زمان طولانی و همچنین برخورد نامناسب کارمند نتوانستم رمز همراه بانک را دریافت کنم و روز بعد مجددا برای دریافت رمز حضوری با همراه داشتن رسید کارت ملی هوشمند، به محل شعبه مراجعه کردم و پس از پر کردن فرم مربوطه و امضاء و اثر انگشت و کسر 800 تومان از حسابم، به این بهانه که امضاء مغایرت دارد، مجددا از ارائه رمز همراه بانک خودداری کردند و هنگامی که دلیل کسر شدن این مبلغ از حسابم علیرغم عدم دریافت رمز را از رئیس شعبه جویا شدم با لحن و حالت عصبانی با عبارت «برو یه جای دیگه!» مواجه شدم!

صرفنظر از اینکه وسواس و سخت‌گیری از سوی پرسنل بانک‌ها در جهت بالا بردن امنیت برای حساب‌های مشتریان بانک‌ها ستودنی است اما در عین حال سنگ‌اندازی و عدم راهنمایی درست از سوی برخی از افراد مسئول نیز نمی‌تواند مسیر راهگشایی در جهت حل مشکلات باشد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =