حذف ردیف اعتباری بیمه شخص ثالث برای درمان رایگان بیماران تصادفی از بودجه 99

نماینده زاهدان در مجلس گفت: دولت ردیف اعتباری 10 درصد ی بیمه شخص ثالث برای درمان رایگان بیماران تصادفی در بیمارستان‌ها را از لایحه بودجه سال 99 حذف کرده است.

به گزارش ریسک نیوز حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه بودجه سال 99 گفت: بودجه سال 99 جمع‌بندی ندارد که ما بخواهیم در مورد آن و جمع‌بندی‌اش صحبت کنیم. 

وی افزود: دولت برای اینکه شفافیت را از بین ببرد، بسیاری از ردیف‌های اعتباری لایحه بودجه سال 99 را حذف کرده و آن را در زیرمجموعه ردیف‌های دیگر آورده و وقتی اینگونه است، موضوع قابل بررسی و رسیدگی به طور دقیق نیست. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مواردی که دولت اقدام به حذف ردیف اعتباری آن کرده، حذف ردیف اعتباری 10 درصد تخصیص یافته به بیمه‌های شخص ثالث از سوی وزارت بهداشت برای بیماران تصادفی است که بیمارستان‌ها به صورت رایگان کار درمان آنها را انجام دهند و ردیف اعتباری مربوط به این بخش، در زیرمجموعه درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت و درمان آورده شده و ردیف مستقل و مشخصی ندارد. 

شهریاری خاطرنشان کرد: مورد دیگر درآمدهای سازمان غذا و داروست که این مورد هم حذف شده و این ردیف اعتباری آن در زیرمجموعه درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت و درمان آورده شده است. 

وی افزود: بسیاری از کارشناسان اقتصادی و حقوقی به این موضوع اذعان دارند که بودجه پیش‌بینی شده برای سال 99 یک بودجه غیرواقعی است و باید ببینیم تا کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس چگونه به پیش خواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  5