بارش مجدد برف و باران‌ از فردا‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا بارش مجدد برف و باران از نیمه غربی کشور شروع شده و به مرکز و سواحل خزر کشیده می‌شود، درباره آب‌گرفتگی معابر عمومی و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

هشدار آب‌گرفتگی معابر عمومی و کولاک برف  

‌صادق ضیائیان اظهار داشت: از فردا در شمال‌غرب و غرب کشور بارش برف و باران خواهیم داشت، همچنین فردا در سواحل خزر بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: فردا سامانه بارشی به تدریج مرکز و دامنه‌های البرز را هم دربرمی‌گیرد و روز شنبه در غرب کشور، مرکز و بخش‌هایی از شمال‌شرق بارش‌ها ادامه دارد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه پیش‌ِرو شدت بارش‌ها در جنوب‌غرب و غرب کشور خواهد بود و بارش در جنوب کشور با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه است. 

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه هفته آینده در همه مناطق کشور غیر از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران و ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: روز دوشنبه غیر از جنوب‌غرب و جنوب کشور در اغلب مناطق بارندگی خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در مناطقی که ذکر شد، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، احتمال برخورد صاعقه در مناطق جنوبی، لغزندگی جاده‌ها‌، کولاک برف و کاهش دید در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود ‌اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و احتیاط در تردد جاده‌ای دوری از صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

ضیائیان اضافه کرد:‌ از یکشنبه هفته آینده تا پایان هفته، کاهش نسبی هوا و ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و سپس ابری، گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، روز شنبه نیز آسمان تهران ابری و بارانی است و روز یکشنبه نیز بارش برف و باران در تهران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 و 2 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 22 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 17 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  6  =