پرداخت وام کم‌بهره به استارتاپ‌ها

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از پرداخت وام کم‌بهره به استارتاپ‌های حوزه بندری و دریایی از محل وجوه اداره شده خبر داد.

محمد قائم تاجگردون با اشاره به این‌که امروزه به دلیل رشد سریع فناوری، الگوی توسعه کشورها نیز تغییر یافته است، اظهار کرد:‌ با توجه به ماموریت سازمان بنادر در حاکمیت حمل و نقل دریایی کشور و نیز تعاملات بین المللی، بدون شک فعالیت های فناورانه نقش بسزایی در توسعه حمل و نقل و تجارت دریایی کشور و ایجاد مزیت رقابتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین مطابق با سند چشم انداز و نقشه راه هوشمندسازی بنادر کشور مصوب هیات عامل سازمان بنادر و رویکرد توسعه بنادر در جهت ارتقاء به بنادر هوشمند نسل سوم و چهارم، این سازمان به دنبال استفاده از ظرفیت های فناورانه و نوآورانه کشور در راستای تحقق اهداف و برنامه های هوشمندسازی خود است.

وی گفت: سازمان بنادر عزم راسخی برای افزایش سطح کیفیت خدمات، رقابت پذیری و افزایش کمی و کیفی شاخص های کلیدی عملکرد بنادر دارد و نقش فناوری و نوآوری در این خصوص انکارناپذیر است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی در مدیریت استراتژیک فناوری در سطح یک سازمان، به کارگیری فناوری های مختلف است به گونه ای که تولید ارزش را در سازمان حداکثر کند. شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها می توانند نقش بسزایی در تولید ارزش داشته باشند و نوآوری، توانایی و چابکی را به سازمان ها تزریق کنند، بنابراین با توجه به آنچه در نقشه راه هوشمندسازی سازمان مصوب شده است استفاده از توان استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به جهت چابکی و سرعت عمل در پیاده سازی بسترهای نرم افزاری و تعریف و اجرای پروژه های زودبازده می تواند گامی موثر در این مسیر باشد.

تاجگردون یادآور شد: سازمان بنادر به عنوان یک سازمان پیشرو همواره نگاه مثبتی به بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است و هم اکنون نیز در حوزه تولید و توسعه نرم افزار و شناسایی و بهبود خدمات خود از برخی شرکت‌های دانش بنیان بهره‌گیری می‌کند و بکارگیری بیشتر ظرفیت‌های شرکت­های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در سازمان بنادر و دریانوردی، مستلزم ارتباط و شناخت بیشتر استارتاپ‌ها از فعالیت‌ها و نیازهای جامعه دریایی و بندری است.

به گفته وی، در راستای حمایت‌های بیشتر جهت حضور هر چه پررنگ تر این شرکت‌ها، سازمان بنادر در نقشه راه هوشمندسازی بنادر کشور پیش بینی کرده از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده و با همکاری سیستم بانکی کشور با اعطای تسهیلات کم بهره، از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه حمل و نقل دریایی و بندری حمایت کند.

وی تاکید کرد: با هدف اجرای طرح‌ها و پروژه‌های هوشمندسازی سازمان بنادر و دریانوردی در دو مرحله و با چشم انداز 1400 و 1404 شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند در حوزه‌های تولید نرم افزار، ایجاد ابزارها و زیرساخت‌های مبتنی بر اینترنت اشیا، تولید و تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز شناورها، تجهیزات عملیات بندری، گردشگری دریایی، صنعت کشتی‌سازی و طراحی تجهیزات مخابراتی، خشکی و دریایی اقدام کنند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  6