جدیدترین آمار خسارات سیل به بخش کشاورزی‌

مدیر کل دفترمدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبلغ کل خسارت وارد شده به بخش کشاورزی ناشی از وقوع سیل را تا ۲۸ دی‌ ماه سالجاری ۱۱۱۸۵.۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

سید محمد موسوی با بیان اینکه براساس گزارش مشترک استانداری‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان و کرمان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی ناشی از وقوع سیل اخیر به این سه استان ۱۱۱۸۵.۲ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهار کرد: از این میزان خسارت وارد شده، ۳۹درصد مربوط به زیربخش زراعت، ۱۵ درصد به زیربخش باغبانی، ۴ درصد به دام و طیور و آبزیان و ۴۲ درصد به خسارت سیل به زیرساخت و امور زیربناهای بخش کشاورزی بوده است و در میان این سه استان نیز بیشترین خسارت به سیستان و بلوچستان وارد شده است.

وی ادامه داد: مبلغ خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان ۷۴۶۹.۷ میلیارد ریال برآورد شده است که ۳۰ درصد آن سهم بخش زراعت، ۱۴ درصد سهم بخش باغبانی، ۵درصد سهم دام، طیور و آبزیان و ۵۱ درصد سهم آب‌ وخاک، امور زیربنایی و تاسیسات است. همچنین کل مبلغ خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان هرمزگان ۲۴۱۹.۷ میلیارد ریال برآورده شده که از این میزان ۶۸ درصد سهم بخش زراعت، ۶درصد باغبانی، ۲درصد دام و طیور و آبزیان و ۲۴درصد آب و خاک و امور زیربنایی و تاسیسات است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وکاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۸۰درصد خسارتی که به استان کرمان وارد شده مربوط به جنوب این استان است، گفت: مبلغ خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان کرمان ۱۲۹۵.۸ میلیارد ریال است که ۳۶درصد کل خسارات وارده مربوط به بخش زراعت، ۴۰ درصد باغبانی،یک درصد دام و طیور و آبزیان و ۲۳ درصدد آب وخاک و امور زیربنایی و تاسیسات است.

وی در پایان گفت: در خصوص جبران خسارت، بازسازی، احیا و مرمت زیرساخت‌های خسارت دیده، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهادات خود را به وزارت کشور جهت طرح در جلسه هیات وزیران ارائه کرده است. پیشنهادات نیز  کمک بالاعوض، تسهیلات ارزان قیمت، پشتیبانی مالی برای بازسازی، احیا، مرمت زیرساختهای خسارت دیده و امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان از سیل است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  12