خانه‌های تهران در چه محدوده قیمتی بیشتر خریدار دارند؟

مطابق گزارش بانک مرکزی در دی ماه امسال واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان سهم ۴۸.۵ درصدی را در معاملات مناطق ۲۲ گانه مسکن تهران داشته اند.بانک مرکزی در گزارشی از رشد ۲.۱ درصد قیمت مسکن در تهران طی دیماه امسال خبر داد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۱۰.۷ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۱ و ۵۹ درصد افزایش نشان می دهد.

 در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۸.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دیماه امسال حاکی از ا« است که از مجموع ۱۰۶۸۷ واحد مسکونی،‌واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با دیماه سال گذشته حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که نسبت به آذر ۹۸ و دیماه سال گذشته به ترتیب ۲.۱ و ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک مترمربع زیربنای در دیماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی "۹۰ تا ۱۰۵" میلیون ریال به ازای هر متر مربع بنا با سهم  ۱۱.۶ درصد، بیشترین سهم  از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

دامنه قیمتی "۱۰۵ تا ۱۲۰" و "۷۵ تا ۹۰" میلیون ریال به ترتیب با سهم ۱۰.۸ و ۱۰.۳درصدی در رتبه‌های بعدی  قرار گرفته‌اند.

در ماه مورد اشاره توزیع حجم  معاملات به گونه‌ای بوده که ۵۷.۹ درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران  (۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان) معامله شده‌اند.

مسکن

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در دیماه ۹۸ نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع با سهم ۱۵.۲ درصدی اختصاص داشته اشت.

واحدهای دارای زیربنای "۵۰ تا ۶۰" و" ۷۰ تا ۸۰" متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۴.۵ و ۱۲.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۵.۹ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

توزیع فراوانی تعداد معاملات برحسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی

در دیماه سال ۱۳۹۸، توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی ،واحدهای مسکونی با ارزش ۳ تا ۴.۵ میلیارد ریال با اختصاص سهم ۱۳ درصد ،بیشترین سهم  از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

واحدهای دارای ارزش ۴.۵ تا ۶ و ۶ تا ۷.۵ میلیارد ریال نیز به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۲.۱ و ۱۰.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.  در مجموع در این ماه، حدود ۴۸.۵ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹ میلیارد ریال (۹۰۰ میلیون تومان) اختصاص داشته است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  63