50 کامیون آمریکایی حامل تجهیزات لجستیکی وارد سوریه شد

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد که شامگاه گذشته یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شده است.

تحرکات نظامیان تروریست آمریکایی و ارسال تجهیزات لجستیکی و نظامی توسط آنان به داخل سوریه همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داد که شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد.

دیدبان خبر داد که این کاروان شامل ۵۰ کامیون بوده که ظاهرا حامل مواد لجستیکی بوده و قرار است ائتلاف آمریکا از این تجهیزات برای ساخت پایگاههای «تل بیدر» و «تل براک» استفاده کند.

پیش از این نیز در روز سه‌شنبه هفته جاری، کامیونهای متعلق به آمریکا از پایگاههای غیر قانونی خود در جنوب استان حسکه به سمت پایگاه تل بیدر حرکت کردند. این پایگاه اخیرا توسط نظامیان آمریکا گسترش یافته و در نزدیک مسیر بین‌المللی «ام-۴» و دو راهی «الدرباسیه-حسکه» واقع شده است.

این در حالی است که در همان روز، بیش از ۷۵ کامیون حامل سلاح سنگین، خودروی زرهی نظامی و مواد لجستیک وارد پایگاه تل بیدر شده بود.

این کامیونهای حامل سلاح و مواد لجستیک در حالی وارد سوریه می‌شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که قصد دارد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند.

ترامپ پس از چند روز از این اظهارات، ادعا کرد که برای حفظ نفت سوریه، نظامیان خود را در خاک سوریه حفظ خواهد کرد. کارشناسان هدف آمریکا را چپاول نفت سوریه عنوان می‌کنند. البته مسئولان آمریکایی اذعان کردند که نمی‌خواهد اجازه دهند درآمد فروش نفت سوریه به دولت قانونی این کشور برسد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  1  =