سقوط داوجونز با وحشت از کند شدن اقتصاد چین

سهام وال استریت در پایان معاملات روز جمعه با وحشت از این که شیوع ویروس کرونا به رشد اقتصادی چین لطمه بزند سقوط کردند.

سقوط ۲۵۰ واحدی داوجونز

 

به نقل سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات روز جمعه، سهام وال استریت با وحشت از اینکه شیوع ویروس کرونا به رشد اقتصادی چین لطمه بزند سقوط کردند. این وحشت انتشار، گزارش مثبت مشاغل آمریکا را در سایه خود قرار داد.

میانگین صنعتی داو جونز ۲۵۱ واحد یا ۰.۹ درصد سقوط کرد، کامپوزیت نزدک و اس‌اندپی ۵۰۰ هر کدام ۰.۵ درصد افت کردند.

با افت امروز نوار رشد متوالی ۴ روزه وال استریت پاره شد، اما همچنان شاخص‌های سهام آمریکا با رشد هفتگی خوبی مواجه شدند.

کمیسیون سلامت ملی چین روز جمعه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۳۱۱۳۱ نفر افزایش یافته و تعداد مرگ‌ومیر ناشی از آن به ۶۳۶ نفر رسیده است.

این ارقام نگرانی از این را ایجاد کرد که اقتصاد چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، از شیوع این ویروس آسیب ببیند. این در حالی است که سال گذشته رشد اقتصادی چین کندتر شده و از ۶.۸ درصد به ۶.۱ درصد رسیده بود.

اد هایمن رئیس اورکور آی‌اس‌آی، می‌گوید: مردم در چین بیرون نمی‌روند و خرید نمی‌کنند و این به ویژه به اقتصاد چین لطمه می‌زند. من فکر می‌کنم که رشد اقتصادی چین در این سه ماهه صفر درصد شود.

اما گزارش اشتغال آمریکا در ماه ژانویه منتشر شد و علی‌رغم نتایجی قدرتمند بازارهای سهام به آن واکنش نشان ندادند، چرا که فضای بازارهای جهانی همچنان در سایه وحشت از ویروس کرونا قرار دارد. اقتصاد آمریکا در ماه ژانویه ۲۲۵۰۰۰ هزار شغل اضافه کرد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد ۱۵۸۰۰۰ شغل ایجاد کند.

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

30  −  25  =