فدرال رزرو: کرونا خطری احتمالی برای رشد اقتصادی آمریکاست/همچنین رشد قیمت طلا با تداوم وحشت از ویروس کرونا

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تحولات مربوط به ویروس کرونا را به عنوان خطری بالقوه که رشد اقتصادی آمریکا را تهدید می‌کند، زیر نظر خواهد گرفت.قیمت طلا روز جمعه با نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان به واسطه شیوع ویروس کرونا مجدداً رشد کرد.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که تحولات مربوط به ویروس کرونا را به عنوان خطری بالقوه که رشد اقتصادی آمریکا را تهدید می‌کند، زیر نظر خواهد گرفت.

فدرال‌رزرو در بیانیه خود نوشت: عواقب جانبی احتمالی از شیوع ویروس کرونا در چین، ریسک جدیدی برای چشم‌انداز اقتصادی آمریکا به وجود آورده است. هرچند گزارشات اخیر اشاره به رشد اقتصادی پایدارتری در اروپا و چین دارند، فدرال‌رزرو هشدار می‌دهد این بیماری می‌تواند باعث ایجاد اختلالاتی در چین شود که تأثیرات جانبی آن باقی اقتصاد جهان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

به نقل از رویترز، روز جمعه نگرانی از کند شدن اقتصاد جهان به واسطه شیوع ویروس کرونا و کاهش نرخ‌های بهره موجب شد قیمت طلا مجدداً رشد کند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات‌گلد، ۰.۱۵ درصد رشد کرد و به ۱۵۷۲.۶ دلار رسید، اما از لحاظ هفتگی ۱.۳ درصد سقوط کرد تا بدترین عملکرد هفتگی خود از اوایل نوامبر را ثبت کند.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۵۷۱.۹۰ دلار رسید.

تای وانگ، مدیر ارشد معاملات فلزات گران‌بها در بی‌ام‌او می‌گوید: به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران در مورد شیوع ویروس کرونا در چین مضطرب‌تر شده‌اند. این واکنش شدید و سریع در قیمت طلا خود گویای این مساله است.

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  −    =  22