رشد شاخص کل بورس امروز ۹۸/11/20

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم به رکوردشکنی ادامه داد و با افزایش 1776 واحد به رقم 454 هزار و 618 واحد رسید.

ادامه رکوردشکنی بورس  

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها در مدار رکورد شکنی قرار گرفته امروز به رکورد بی‌سابقه در یک سال گذشته دست یافت و با افزایش 1776 واحد به رقم بی‌سابقه 454 هزار و 618 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن 355 واحد رشد کرده و به رقم 147 هزار و 472 واحد رسید.

همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1653 تریلیون تومان رسید.

طبق گفته کارشناسان مهمترین دلیل رشد شاخص بورس، جذب نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های خرد جامعه به بازار بورس است.

همچنین وجود رکود در بازارهای موازی مانند مسکن، طلا، ارز، سکه باعث شده است سرمایه‌گذاران حقیقی به سمت بورس هجوم بیاورند که البته این را باید به فال نیک گرفت که سرمایه‌ها به جای رفتن به بازارهای تورم‌زا، به سمت بورس که یک بازار شفاف و با رقابت است، سرازیر شده است.

البته برخی از مدیران شرکت‌های بورسی معتقدند، بخش مهمی از نقدینگی که جذب بورس می‌شود، بین دلالان می‌چرخد و به دست مدیران عامل شرکت‌های بورسی برای توسعه فعالیت‌ها نمی‌رسد.

همچنین حضور در بورس در صورتی مؤثر است که یک چشم انداز میان مدت و یا درازمدت برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد و بازار از ثبات لازم برخوردار باشد. 

امروز معامله‌گران بورس بیش از 6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 751 هزار نوبت معامله و به ارزش 4039 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 473 واحد رشد کرده و به رقم 121 هزار و 315 واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هم وزن 236 واحد افزایش یافته و به رقم 98 هزار و 353 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور 1919 رشد کرده و به رقم 549 هزار و 647 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس 327 واحد رشد کرده و به رقم 327 هزار و 619 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش 7925 واحد به رقم 937 هزار و 143 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 334 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از 2.8 میلیارد اوراق و سهام در قالب 459 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 270 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهای سنگ آهن گهر زمین، فرابورس ایران، و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس داشته‌اند و نمادهای تولید نیروی برق دماوند، ذوب‌آهن، میدکو و مادیران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس،؛ پالایش نفت تهران، فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری غدیر و خدمات انفورماتیک در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند و نمادهای بانک ملت و مخابرات ایران در کاهش شاخص مؤثر بوده‌اند.

نمادهای پربیننده در بورس تهران شامل بانک ملت، ماشین‌سازی اراک، سایپا، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان و کشتیرانی جمهوری اسلامی بوده است.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص افزایشی بوده و با رشد 11 واحد به رقم 5 هزار و 759 واحد رسید.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سمگا، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، و کشاورزی و دامپروری بینالود و بیمه دی بوده‌اند. 

امروز همچنین در جریان معاملات برخی از نمادهای بورسی دچار توقف و برخی بازگشایی شدند که از جمله می‌توان به توقف نماد مبین انرژی خلیج فارس، بازگشایی صنایع آذراب، بازگشایی سیمان هرمزگان، اشاره کرد.

همچنین ادامه توقف نماد بانک تجارت، بازگشایی نماد ایران ترانسفو و وقفه در معاملات سرمایه‌گذاری خوارزمی، وقفه معاملات رادیاتور ایران، وقفه در شرکت حمل ونقل خلیج فارس، اتفاق افتاد.

در پیامی دیگر بازگشایی کاشی پارس سرام، بازگشایی تاپیکو، و کاشی الوند اتفاق افتاد.

همچنین بازگشایی نماد صنعتی رنا، وقفه در نماد معاملاتی پالایش نفت تهران، و سرمایه‌گذاری اعتبار ایرانیان اتفاق افتاد.

حراج مجدد قیمت پتروشیمی خراسان و شرکت کنترل خردگی تکین‌کو اتفاق افتاد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

83  −    =  82