مقصد کارشناسان اخراجی پس از خروج اجباری از شرکتهای ارزیابی خسارت کجاست؟ / پای تعمیرکاران متخلف هم به صنعت بیمه باز شد!

هشدار؛

برخی بررسی ها نشان می دهد، کارشناسان ارزیابی خسارت که به دلایل مختلف از جمله رفتار های ناسالم و غیر حرفه ای از شرکتهای ارزیابی خسارت اخراج شده اند با همکاری با برخی تعمیرگاهها به تاسیس شرکت ارزیابی خسارت روی می اورند!

بررسی های ریسک نیوز نشان می دهد ، کارشناسان  برخی شرکتهای ارزیاب خسارت که به دلیل تخلف و رفتارهای ناسالم حرفه ای، زد و بند با تعمیرگاهها و پرونده سازی از شرکتها اخراج شده اند، با سرمایه گذاری افراد خاص و بعضا همکاری با تعمیرگاهها به تاسیس شرکت ارزیابی خسارت روی اورده اند.

پشت پرده این رویه،  برخی تعمیرگاهها  هستند که دچار تقلب و تخلف بودند و در شرکتهای ارزیابی خسارت در لیست سیاه قرار گرفته اند.

بررسی ها نشان می دهد این تعمیرگاهها به دلیل بستن قطعات تقلبی با قیمت فابریک  بر روی خودروها بسیاری از بیمه گذاران را دچار ضررو زیان می کردند، در بسیاری موارد اسیب هائی که ربطی به تصادف نداشت را در خسارت می اوردند ، گاهی حتی پرونده سازی کرده و ماشینهای اوراقی تصادفی را خریداری و با یک نماینده بیمه ارتباط برقرار کرده و با تبانی بیمه نامه تقلبی صادر می شد.

بر این اساس با پیگیری شرکتهای ارزیابی خسارت این تعمیرگاهها در لیست سیاه شرکتها قرار گرفتند.

پیگیری های انجام شده نشان می دهد، اخیرا برخی از کارشناسان که به دلیل تخلف، از شرکتهای ارزیابی خسارت اخراج شده اند اقدام به تاسیس شرکت ارزیابی خسارت کرده اند که در نهایت رد پای تعمیرگاههای متخلف نیز در این شرکتها  کشف شده است.

این مساله هشداری برای بیمه مرکزی است که در بررسی سوابق موسسان و سهامداران شرکتهای ارزیابی خسارت کنکاش و دقت نظر بیشتری داشته باشد.

ایین نامه 85  شرایط اخذ پروانه ارزیاب حقیقی و حقوقی و همچنین تاسیس شرکت ارزیابی خسارت  را مشخص کرده است.

به نظر می رسد با توجه به تخلفاتی که در حال شکل گرفتن پروسه اخذ پروانه شامل مصاحبه، تایید حراست و استعلام کاری و … و همچنین تاسیس شرکت ارزیابی باید به صورت سخت گیرانه تری از سوی بیمه مرکزی انجام شود.

ریسک نیوز در گزارشات بعدی مستنداتی از شرکت های تازه تاسیس ارزیابی خسارت که با همکاری کارشناسان اخراجی و تعمیرگاهان موجود در لیست سیاه شرکتهای معتبر، اقدام به فعالیت می کنند را منتشر خواهد کرد.

از طرفی بیمه مرکزی و بخصوص پژوهشکده بیمه باید در خصوص دوره های اموزشی برای ارزیابان خسارت و تربیت نیروی متخصص ، شایسته وحرفه ای تمهیدات منسجم تری در دستور کار قرار دهند در گزارش بعدی چالش های تربیت ارزیابان خسارت و انحصارات موجود در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. فرهاد اصلاني می گوید

    متاسفانه شما بدون در نظر گرفتن انحصار و رانت در قراردادهاي برون سپاري شده و عدم ارجاع كارهاي ارزيابي به شركتهاي ارزيابي استاني به جهت رانت به عمل آمده در قراردادهاي برون سپاري ارزيابي خسارت به صورت كشوري به تعداد معدودي شركت ارزيابي خسارت اكثر واقع در تهران چشم خود را به اينگونه تخلفات بسته ايد و به نظر عمدي در عدم انعكاس اين گونه خبرها داريد چندين بار پرده از رانت و ارجاع كار به
    شركتهاي تاسيسي واقع در تهران به صورت كشوري و عدم ارجاع كار به شركتهاي استاني به شما ارسال شده كه نديده گرفته ايد سه سال است اين شركتها با انعقاد قراداد كشوري به سفره رزق ارزيابان استاني دست اندازي كرده اند و بيمه مركزي هم هيچ گونه نظارتي به اين گونه برون سپاري نكرده و حق و حقوق ارزيابان داراي پروانه در استانها كه با تخصص بالا و سابقه اي چند ساله و تحمل هزينه هاي گزاف از بيمه مركزي پروانه دريافت نموده اند در مراجعه به مديران استاني بيمه گران با جواب اينكه مديران در تهران قرارداد را داده اند و با وجود نارضايتي از عملكرد غير حرفاي شركتهاي فوق به علت روابطي كه دارند امكان همكاري با ارزيابان داراي پروانه ساكن در استان كه امكان حضور فيزكي در مواقع خسارت را دارد و طبيعتا از تخلفات جلوگيري خواهد شد را ندارند . ولي باز هم مي دانيم ما ارزيابان استاني از ريسك نيوز كسي به دنبال اين گونه اخبار تخلفات ميلياردي نيست

ارسال نظر

7  +  2  =