افزایش ساعت‌های مدرسه تلویزیونی/شبکه چهار به کمک می‌آید

مدیر شبکه آموزش از افزایش ساعت‌های آموزش در این شبکه و همچنین پیوستن شبکه چهار به آموزش تلویزیونی خبر داد.

مسعود احمدی افزادی درباره‌ی ساعت‌های ارائه درس در این شبکه گفت:  فاز اول مدرسه تلویزیونی ایران از (۱۰ اسفند ماه) با ۱۰ تا ۱۲ کلاس درسی آغاز شد و در فاز دوم که از سه شنبه (۱۳ اسفند) آغاز شده و همچنان ادامه دارد به ۱۴ تا ۱۶ کلاس درسی رسید.

او در ادامه گفت: «در فاز سوم که از شنبه قرار است آغاز شود کلاس درسی تلویزیونی در شبکه آموزش به ۳۰ کلاس می‌رسد.

همچنین شبکه چهار هم قرار است از شنبه ۱۰ تا ۱۲ کلاس درسی را داشته باشد؛ بنابراین ما از ۱۲ کلاس درسی در فاز نخست به ۱۶ کلاس در فاز دوم و بیش از ۴۰ کلاس در فاز سوم خواهیم رسید.»

به گفته مدیر شبکه آموزش، ساعت‌های پخش کلاس‌های درسی در شبکه آموزش و شبکه چهارسیما به شرح زیر است:

شبکه آموزش ساعت (۸ تا ۹:۳۰) متوسطه اول، (۱۰:۳۰ تا ۱۴) ابتدائی، (۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰) و (۲۲ تا ۲۳) متوسطه دوم در رشته‌های ریاضی و تجربی و در ساعت ۲۰ مسابقه گرافیکی «رویش» را به روی آنتن می‌برد.

شبکه چهار ساعت (۸ تا ۹)، (۱۰ تا ۱۲) و (۱۳ تا ۱۵) به ارائه کلاس‌های متوسطه دوم در رشته‌های انسانی٬ معارف اسلامی و کار و دانش خواهد پرداخت.

همچنین برنامه «دکتر سلام» شبکه آموزش به صورت ویژه به مسائل بهداشتی دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌پردازد.

احمدی افزادی در ادامه از امکان اضافه شدن یک شبکه دیگر بعد از تعطیلات نوروزی به شبکه آموزش و چهار برای ارائه کلاس ‌های درسی خبر داد و افزود: در جلسات مفصل کارشناسی که با معاونت متوسطه و ابتدائی وزارت آموزش و پرورش و شخص وزیر آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد که در صورت نیاز بعد از عید در کنار شبکه آموزش به عنوان شبکه محور و متولی و شبکه چهار، شبکه سومی هم به این عملیات اضافه شود.

او یادآور شد: شبکه قرآن و معارف در دروس هدیه‌های آسمان و قرآن٬ شبکه پویا در دروس ابتدائی و شبکه امید هم برنامه‌های تقویتی برای دانش آموزان دارند که به صورت مستقل ارائه می‌دهند.

احمدی افزادی ضمن تاکید بر استقبال قابل قبول دانش‌آموزان و خانواده‌ها از مدرسه تلویزیونی گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ برنامه آموزشی در حدود ۲۰۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش شده است و پیش‌بینی می‌شود که به ۴۰ هزار دقیقه افزایش پیدا کند؛ نکته قابل توجه این است که تمام این برنامه‌ها به صورت زنده به روی آنتن می‌روند و ما سعی می‌کنیم برای ایام پایان سال و تعطیلات نوروزی، برنامه‌هایی هم به صورت تولیدی آماده بکنیم.

او در پایان از اینکه مردم از عمق بحران کرونا عبور کرده و به فکر آینده بچه‌هایشان هستند ابراز خرسندی کرده و عنوان کرد: بچه‌ها حتی اگر از تلویزیون هم جا بمانند می‌توانند در برنامه تلوبیون در هر ساعتی که می‌خواهند کلاس‌ها را دنبال کنند. بچه‌ها تصاویر خودشان را در حال مشاهده برنامه‌های درسی برای ما می‌فرستند و استقبال زیادی از برنامه‌ها داشته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش هم با اعلام اینکه برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی به سه شبکه افزایش خواهد یافت، گفت: این عرصه‌ای است که باید خلاقیت و شایستگی‌ها را نشان بدهیم و معیار ارزیابی باید همین باشد و روش‌هایی پیدا کنیم که مطمئن باشیم این کار به درستی انجام می‌گیرد و روزانه با مدیران در این ارتباط باشید و مدیران با معلمان و معلمان با دانش آموزان در ارتباط باشند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −    =  64