پرداخت وام یک تا ۲ میلیون تومانی به ۴ میلیون خانواده آسیب دیده از کرونا+جزئیات

رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان وام به ۴ میلیون خانوار با نرخ ۴ درصد خبر داد و گفت: مقرر شد تا به ۴ میلیون خانواری که کسب و کارشان آسیب دیده بین یک تا دومیلیون وام ارائه شود.

عبد الناصر همتی در حاشیه نشست مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی اعلام کرد: در جلسه ستاد  اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد تا  کسب و کارهایی که در این مدت بخاطر کرونا دچار آسیب شده اند و چک های آن ها برگشت خورده است مورد حمایت قرار بگیرند.

* کسبه نگران نباشند/ مالکان چک های برگشتی از خدمات بانکی محروم نمی شوند

رئیس کل بانک مرکزی درباره این حمایت ها گفت: ما به رابطه حقوقی کسی که چک کشیده و کسی که باید دریافت کند کاری نداریم و آن سر جای خودش باقی است. اما طبق قانون بانک ها ضوابطی داشتند و فردی که چکش برگشت میخورد را محروم می‌کردند اما در این جلسه تصمیم گرفته شده تا از یکم اسفند ماه سال جاری تا پایان اردیبشهت ماه سال 99 اگر چک کسی برگشت بخورد بخاطر برگشت چک از خدمات بانکی محروم نمی شود و می تواند بقیه خدمات بانکی را دریافت کند.

وی ادامه داد: همچین اگر چک کسی 15 یا 29 اردیبهشت ماه هم برگشت بخورد می‌تواند خدمات بانکی را در این مدت دریافت کند و تا 3 ماه هم فرصت دارد تا برای رفع اثرچک اقدام کند.

همتی همچنین گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت قرار شد سازمان تامین اجتماعی به مشاغلی که آسیب دیده اند درباره سهم کارفرما 3 ماه مهلت بدهد و برای این که مشکلی پیش نیاید قرار شد سیستم بانکی به تامین اجتماعی کمک کند.

* پرداخت وام یک تا دو میلیونی به 4 میلیون خانوار/ نیازی به مراجعه بانک نیست

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در جلسه ستاد اقتصادی دولت  مقرر شد تا 4 میلیون خانواری که کسب و کار آن ها آسیب دیده است بین یک تا دومیلیون وام در اختیار آنها قرار داده شود، افزود:بناشده اقساط این وام نیز از مبلغ یارانه آنها برداشت می‌شود و نیازی نیست قرارداد وام با سیستم بانکی انعقاد کنند و بانک ها هم تعهد کرده اند که با نرخ 12 درصد حساب کنند که البته 8 درصد آن ها را دولت پرداخت می‌کند و در مجموع به طور میانگین حدود 6000 میلیارد تومان 4 میلیون خانوار وام دریافت خواهند کرد که با نرخ 4 درصد خواهد بود.

همتی در پایان گفت: همچنین در خصوص امهال مالیات مشاغل هم تصمیماتی گرفته شد و قرار شد 3 ماه وزارت اقتصاد به سازمان مالیاتی مهلت بدهد تا مشکلی که برای کسب و کارها شکل نگیرد و  خیلی فشار برای آن ها ایجاد نشود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  42  =  50