مقایسه نرخ رشد دیه و حق بیمه شخص ثالث در ده سال اخیر + جدول

مقایسه نرخ رشد دیه و حق بیمه شخص ثالث در ده سال اخیر نشان می دهد ، با احتساب افزایش 22.2 درصدی نرخ دیه ، نرخ حق بیمه ثالث 25.9 درصد افزایش را تجربه کرده که بیشترین نرخ رشد در بازه مورد اشاره است.

به گزارش ریسک نیوز، مقایسه نرخ رشد دیه و حق بیمه شخص ثالث در ده سال اخیر نشان می دهد ، با احتساب افزایش 22.2 درصدی نرخ دیه ، نرخ حق بیمه ثالث 25.9 درصد افزایش را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

مرور اهنگ رشد دیه و نرخ حق بیمه در ده سال اخیر نشان می دهد، افزایش نرخ حق بیمه در سال 99 بیشترین درصد رشد را نسبت به سال از قبل خود تجربه کرده است.

گفتنی است، نرخ ۲۵.۹ از مقایسه مبالغ جدول حق بیمه ۹۸ و ۹۹ استخراج گردیده شد

گفتنی است،مصباحی‌مقدم ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، افزایش ۲۵درصدی نرخ بیمه تضییع حقوق مردم دانست و گفت:سهم دیه در خدمات بیمه اندک است و تصادفاتی که در طول سال اتفاق می‌افتد، بر اساس سوابق حدود ۷ تا ۸ درصد خودروها است و تعداد اندکی از آنها مشمول پرداخت دیه می‌شوند و نمی شود با افزایش ۲۵ درصدی دیه، بیمه را هم ۲۵ درصد افزایش قیمت دهند.

از طرفی  بیمه مرکزی هم به انتقاد واکنش نشان داد و گفت:این استدلال که با افزایش مبلغ دیه که در واقع تعهد ریالی بیمه گر است، نباید حق بیمه به تناسب آن افزایش یابد منطقی نبوده و با مبانی عملیات بیمه گری سازگار نیست. شایان ذکر است بر اساس آخرین آمار عملکرد این رشته، درآمد شرکتهای بیمه بابت حق بیمه این رشته (حق بیمه عاید شده) حدود ۱۱.۱ هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که خسارت مربوط به این بیمه نامه ها (خسارت واقع شده) حدود ۱۲.۷ هزار میلیارد تومان بوده است به نحوی که نسبت خسارت به حق بیمه (ضریب خسارت) این رشته در حدود ۱۱۴ درصد شده است. یعنی به ازای ۱۰۰ ریال حق بیمه ۱۱۴ ریال خسارت پرداخت شده است که این وضعیت نشاندهنده زیان عملیاتی بیمه شخص ثالث است. این میزان زیان بدون احتساب هزینه های سربار بیمه نامه (کارمزد فروش و هزینه های بیمه گری و اداری) می  شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  −    =  68