کرونا در جهان/ ثبت رکورد جدید در ایتالیا؛ مرگ 793 نفر در یک روز

وزارت بهداشت ایتالیا شنبه شب اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۳ تن جان خود را از دست داده‌اند تا شمار جان‌باختگان در این کشور به ۴ هزار و ۸۲۵ نفر برسد.

خبرگزاری رویترز نوشت: مقامات بهداشتی ایتالیا اعلام کردند شمار مبتلایان در این کشور به ۵۳ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است و ۶ هزار و ۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مقام‌های استان لومباردیا در شمال ایتالیا که به کانون شیوع کرونا در این کشور تبدیل شده است، از ثبت ۵۴۶ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته در این منطقه خبر دادند تا شمال جان‌باختگان در این استان به بیش از سه هزار نفر برسد.

مسؤولان بهداشتی این منطقه اعلام کردند که در منطقه که شامل شهر میلان؛ پایتخت مالی ایتالیا نیز می‌شود، از روز جمعه حدود سه هزار و ۲۵۱ نفر جدید به بیماری کرونا ثبت شده است تا مجموع مبتلایان در این منطقه به ۲۵ هزار و ۵۱۵ نفر برسد.

همچنین براساس آخرین اخبار وزارت بهداشت و سلامت اسپانیا تاکنون یک هزار و ۳۲۶ نفر به علت شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین شمار موارد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از ۱۹ هزار و ۹۸۰ نفر در روز جمعه به ۲۴ هزار و ۹۲۶ نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین آمار گزارش داد که ۲۸۴ هزار نفر به ویروس کرونا در ۱۶۰ کشور جهان مبتلا شده‌اند که ۱۱ هزار ۸۴۲ نفر جان خود را از دست داده و ۹۳ هزار و ۵۷۶ نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  6