تولید تست استرس( stress test) مرتبط با کرونا برای شرکتهای بیمه

جدید ترین اقدامات AM Best را بشناسید

شرکت رتبه بندی معتبر AM Best در حال تولید تست استرس است تا با استفاده از تست استرس مرتبط با پاندمی برای شرکت‌های معتبر بیمه در سطح جهان کفایت سرمایه و جنبه‌های دیگر ریسک در ترازنامه‌های شرکت‌های معتبر بیمه را بسنجد.

شرکت AM Best به گزارش ریسک نیوز در حال تولید تست استرس است تا بتواند تاثیر ویروس کوویدـ19 بر سطح سرمایه مبتنی بر ریسک، میزان سرمایه، کفایت سرمایه و جنبه‌های دیگر ریسک در ترازنامه‌های شرکت‌های معتبر بیمه را بسنجد.

ویروس کوویدـ19 از نظر دامنه و پیچیدگی تلفات احتمالی منحصر بفرد است، و عدم اطمینان نسبت به تاثیرات نزدیک آن در کوتاه مدت شرایط را وخیم‌تر می‌کند. در نتیجه، اثرات مستقیم و غیرمستقیم شیوع آن ممکن است تا مدتی کاملاً شناخته نشود.

شرکت بیمه AM Best نیز در پی وقایع غیرمنتظره قبلی، مانند 11 سپتامبر یا بحران منطقه یورو، تصمیم گرفته است تا استرس های مشابه را مورد آزمایش قرار دهد.
این شرکت  رتبه بندی معتقد است صنعت بیمه امروز نسبت به رکود بازار مالی در مقایسه با بحران مالی 2008-2009 مقاوم‌تر است که توجه زیادی را به ریسک نقدینگی معطوف کرد.

اکنون، انتظار می‌رود شرکت‌های معروف جهان با وجود شرایط در حال تحول کنونی، قادر باشند تعهدات خود را برآورده کنند.

دسترسی به نقدینگی و همچنین بلوغ اوراق بدهی در ساختار سرمایه شرکت‌های بیمه، با وجود تست استرس، بخش‌های دیگری هستند که نیاز به تمرکز بیشتری دارند.

گفتنی است این شرکت رتبه بندی پیش از این نیز در اطلاعیه ای دیگر اعلام کرده بود ،کووید 19 این پتانسیل را دارد که دارایی‌ها و قدرت پرداخت ترازنامه‌های شرکت‌های بیمه را به چالش بکشد. با این حال، شرکت بیمه AM Best معتقد است که عمده پیامدها به دلیل ریسک مواجهه با ویروس کورونا نیست، بلکه در پی واکنش سریع دولت‌ها و بازارها در مقابله با این بیماری جدید و در نتیجه آسیب‌های اقتصادی قابل مشاهده خواهد بود.
به هر حال، صنعت بیمه صرف نظر از عدم اطمینان زیاد بیمه‌گذاران نسبت به هزینه نهایی مطالبات، مدتهاست که احتمال مواجهه با یک پاندمی یا بیماری همه‌گیر جهانی را پیش‌بینی کرده بود.

منبع : واحد ترجمه و تحقیقات ریسک نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  18