استفاده حداکثری بیمه ایران از ظرفیتهای الکترونیکی در روزگار کرونا // فرایند ارزیابی خسارت در بیمه ایران الکترونیک می شود

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران تشریح کرد؛

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران با بیان اینکه در حال حاضر بیمه ایران 57درصد سهم بازار در رشته ثالث و 47 درصد سهم بازار در رشته بدنه را داراست، گفت: با اتکا بر سیستم نرم افزاری شرکت سهامی بیمه ایران و قابلیت مدیریت حوزه صدور و خسارت به صورت سیستمی ، امکانات ویژه ای برای بیمه گذاران در شرایط شیوع ویروس کرونا مهیا شده است . // ظرف روزهای آینده خسارت هایی با میزان مشخص بدون مراجعه بیمه گذار و با ارایه مدارک و ارسال عکس به صورت آنلاین در سایت ایران من ارزیابی شده و وجه خسارت الکترونیکی پرداخت می گردد.

به گزارش ریسک نیوز عباس فراشیانی ،مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران در گفتگو با ریسک نیوز چهار محور اساسی ارایه خدمت به بیمه گذاران در دوران شیوع کرونا را در راستای بخشنامه رئیس کل بیمه مرکزی تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه ایران 57درصد سهم بازار در رشته ثالث و 47 درصد سهم بازار در رشته بدنه را داراست، گفت: با اتکا بر سیستم نرم افزاری شرکت سهامی بیمه ایران و قابلیت مدیریت حوزه صدور و خسارت به صورت سیستمی ، امکانات ویژه ای برای بیمه گذاران در شرایط شیوع ویروس کرونا مهیا شده است.

وی از پذیرش الکترونیکی به عنوان  محور اول خدمت رسانی بیمه ایران به بیمه گذاران یاد کرد و گفت:زیان دیدگان ناشی از حوادث رانندگی  می توانند به سایت ایران من مراجعه کرده  وبا اسکن مدارک ، مراحل این پروسه را به صورت الکترونیکی طی کنند .

فراشیانی با بیان اینکه این افدامات در راستای کاهش فرایند پرداخت خسارت صورت گرفته است، تاکید کرد:  مدارک خسارت در سایت تعریف شده در این راستا زیان دیده و مقصر می توانند مدارک خود را در سایت بارگذاری کرده  تا مراحل پرداخت خسارت به کوتاه ترین شکل ممکن انجام شود.

وی تصریح کرد : پیش از شروع تعطیلات نوروز به کل واحدهای اجرایی شرکت بخشنامه ای ابلاغ گردیده مبنی بر اینکه گیشه ای خاص برای پذیرش الکترونیک تعریف شود تا افرادی که برای پذیرش الکترونیکی رجوع می کنند ،بسیاری از فرایندها برای انها حذف  شود و صرفا در این مرحله ارزیابی انجام می گیرد به طوریکه در کوتاه ترین زمان ممکن پول به شبای مراجعین واریز می گردد.

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران به راهکار دوم و استفاده از ظرفیتهای خسارت سیار اشاره کرد و عنوان داشت:واحدهای خسارت سیار بیمه ایران در کل کشور فعال هستند در این راستا به محض بروز حادثه بیمه گذاران می توانند با تلفن پیشخوان شرکت یعنی  09668 تماس بگیرند .

به گفته وی این تلفن پیشخوان به صورت کشوری مدیریت می شود به طوریکه هر فرد در هر نقطه ای از کشور که دچار حادثه شده می تواند با این تلفن تماس بگیرد تا تیم خسارت سیار و واحدهای اجرائی حادثه را به صورت بهینه مدیریت کرده و در کمترین زمان ممکن با مدیریت میدانی ارزیابی و پرداخت خسارت انجام شود.

فراشیانی به سومین محور ارایه خدمت به بیمه گذاران در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت:علی رغم شرایط بیمه نامه که مهلت مراجعه به شرکت برای دریافت خسارت را تا پنج روز اعلام کرده؛ اما بیمه گذاران تا بیست روز فرصت دارند به شرکت مراجعه کنند و در این زمان نیز می توانند از خدمات ارزیابی سیار و پذیرش الکترونیک بهره برند.

این مقام مسوول در بیمه ایران به چهارمین محور خدمات بیمه ایران اشاره و تصریح کرد: در حوزه فروش نیز در راستای سیاستها و بخشنامه اخیر رئیس کل محترم بیمه مرکزی اقدامات بهنیه ای صورت گرفته است به طوریکه جامعه بیمه گذاران با توجه به زیر ساختهای الکترونیک شرکت می توانند به سایت شرکت یعنی ایران من مراجعه و بیمه نامه را به صورت انلاین خریداری کنند.

وی تاکید کرد: بیمه گذاران با مراجعه به سایت هم می توانند بیمه نامه را مستقیم و هم  از طریق  شبکه فروش خریداری کنند .

به گفته وی از طریق توافقاتی که با شبکه فروش و انجمن های سراسری فروش صورت گرفته این امکان فراهم شده است.

فراشیانی افزود:  با خرید بیمه نامه  به صورت مستقیم و غیر مستقیم، ظرف 24 ساعت بیمه نامه به ادرس بارگذاری شده در سایت ارسال و حق بیمه نیز الکترونیک پرداخت می شود.

وی در خصوص امکان تمدید بیمه نامه نیز متذکر شد: با توجه به وجود داده ها و اطلاعات در سوابق بیمه نامه این امکان برای بیمه گذار فراهم است که  تمدید بیمه نامه را نیز به صورت الکترونیکی انجام دهد.

خدمت جدید در راه است

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران در ادامه  از ارزیابی خسارت بدون حضور بیمه گذاران و به صورت الکترونیکی در بیمه ایران خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد این پروژه تکمیل شده است،  در این راستا این امکان فراهم می شود که بیمه گذاران با ارسال عکس از خودرو خود در هنگام خسارت و بارگذاری در سایت شرکت،  بتوانند بدون حضور فیزیکی و از طریق ارزیابی خسارت به صورت الکترونیک فرایند دریافت خسارت را طی کنند.   

وی تاکید کرد: به عبارتی فرایند ارزیابی خسارت از طریق بررسی عکس های بارگذاری شده در سایت و به صورت الکترونیکی انجام می شود و در صورت  رضایت بیمه گذار و توافق در خصوص رقم خسارت پرداخت به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی تصریح کرد: قسمت اعظم این پروژه تکمیل شده و درصورت ایجاد توافق در  خصوص میزان و سطح خسارات تا چند روزدیگر عملیاتی خواهد شد

مدیر کل بیمه های اتومبیل بیمه ایران  ضمن تقاضا از بیمه گذاران برای دریافت خدمت از طریق راهکارهای اعلام شده و به صورت الکترونیکی عنوان داشت: با وجود اطلاع رسانی های صورت گرفته همچنان برخی بیمه گذاران از طریق فیزیکی مراجه می کنند  که خواهش می کنیم از ظرفیتهای الکترونیکی شرکت  بهره برند.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیتهای پذیرش الکترونیک و پیشخوان بیمه ایران ارایه خدمات صدور و پرداخت خسارت از طریق الکترونیک و بدون مراجه فیزیکی فراهم است.

فراشیانی در ادامه اذعان داشت: بیمه ایران در کلان شهر تهران پنج واحد پرداخت تخصصی خسارت در شرق ، غرب ، جنوب ، شمال و مرکز (فاطمی) تهران دارد که در پذیرش خسارت الکترونیکی در این واحدها بر مدیریت بهینه  زمان و ارجاع سیستمی به واحدهای کم ترافیک  تاکید کرده ایم.

      

 

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1