فشار کرونا بر بیمه‌گران آمریکایی / پوشش تعلیق کسب و کار بلای جان شرکتهای بیمه

بیمه‌گران تجاری کشور آمریکا برای پوشش مطالبات از سوی کسب‌وکارهایی که درآمد خود را به دلیل قرنطینه‌های سراسری از دست داده‌اند، با فشارهای سیاسی روبرو هستند. /انجمن بیمه Property Casualty Insurance آمریکا تخمین می‌زند ضرر و زیان کسب‌وکارهایی که 100 نفر یا کمتر کارمند دارند بین 220 تا 383 میلیارد دلار در ماه خواهد بود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از وبسایت خبری «رویترز»، بیمه‌گران سعی دارند مطالبات دریافته شده از سوی رستوران‌ها و مشاغل دیگر تحت تاثیر بحران ویروس کرونا را رد کنند و این در حالی است که قانون‌گذاران در نظر دارند آنها را وادار به پرداخت خسارت کنند.

شرایط کنونی برای کسب‌وکارهایی که وابسته به پوشش بیمه هستند بسیار چالشی است. بسیاری از بیمه‌نامه‌های مربوط به پوشش درآمدهای ازدست‌رفته به دلیل "تعلیق کسب‌وکار"، بیماری‌های همه‌گیر را شامل نمی‌شوند‌‌ و تنها مربوط به صدمات فیزیکی هستند.

در هفته‌ای که گذشت، قانون‌گذاران ایالت‌های اوهایو و ماساچوست، لوایحی مشابه با لایحه تصویب شده در نیوجرسی را ارائه دادند، مبنی بر اینکه بیمه‌گذاران ملزم هستند عمدتا مطالبات مربوط به کسب‌وکارهای کوچک را پرداخت کنند.

بیمه‌گذاران سپس می‌توانند در ایالت‌های خود بازپرداخت شوند و با ارزیابی هزینه‌ها، وجوه مربوط به خسارات جبران ‌شود.

البته «رویترز» به نقل از منابع دیگر خاطرنشان کرد با وجود اینکه سایر قانون‌گذاران آمریکایی قصد دارند همین روند را در پیش بگیرند، اما لابیست‌ها (رابط میان شرکت‌ها و کنگره آمریکا) در مقابل این روند مقاومت می‌کنند.

ریچاردو لارا، نماینده بیمه کالیفرنیا، نیز روز پنجشنبه به بیمه‌گذاران دستور داد تا داده‌های خود را برای بررسی‌های ایالتی مورد نیاز برای بیمه‌نامه‌های مربوط به تعلیق تجارت ارسال کنند.

پال نیوزوم، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری بانکداری «پیپر سندلر»، اظهار داشت: "این روند ریسکی نوظهور پیش روی بیمه‌گذاران است و قانون‌گذاران باید موارد حذف شده را اصلاح کرده و آن را پوشش دهند، در حالی که اینگونه نیست و این ریسکی سیاسی است."

انجمن بیمه Property Casualty Insurance  آمریکا تخمین می‌زند ضرر و زیان کسب‌وکارهایی که 100 نفر یا کمتر کارمند دارند بین 220 تا 383 میلیارد دلار در ماه خواهد بود. همچنین، بیمه‌گذاران مسکن، اتومبیل و تجارت در آمریکا مازادی بالغ بر 800 میلیارد دلار برای پرداخت کلیه خسارات را در آینده دارند.

اتحادیه ملی کمیسیونرهای بیمه آمریکا، گروه تنظیم‌کننده اوراق ایالتی این کشور، پیش‌تر اعلام کرده بود که با پیشنهاد مربوط به پرداخت خسارات‌ها به دلیل "ریسک اساسی ناشی از پوشش هزینه‌ها" مخالفت می‌کند.

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: رویترز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +    =  12