رشد شاخص کل بورس امروز ۹9/01/10

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز 10 فروردین از رشد 13 هزار و 136 واحد برخوردار شد.

بورس اوراق بهادار تهران در روزهای آغازین سال جاری با روند رو به رشد کارش را شروع کرده و امروز هم شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش 13 هزار و 136 واحدی شاخص کل به رقم 545 هزار و 661 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 5289 واحد افزایش یافته و به رقم 193 هزار و 980 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 2863 تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران بورس امروز بیش از 4.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از 1.1 میلیون نوبت معامله که البته این تعداد معاملات در نوع خود بی‌نظیر است به ارزش 6010 میلیارد تومان دادوستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس ایران را هم امروز در نظر بگیریم بیش از 9 هزار میلیارد تومان از محل معاملات بورس و فرابورس به عنوان نقدینگی در گردش برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شد که این رقم می‌تواند بسیاری از مشکلات بنگاه‌های تولیدی را حل کند.


بورس اوراق بهادار تهران

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی، ارزشی 3501 واحد رشد کرده و به رقم 145 هزار و 430 واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 3519 واحد افزایش یافته و به رقم 129 هزار و 56 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش بی‌سابقه 20 هزار و 9 واحدی به رقم 699 هزار و 535 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با افزایش 9486 واحد به رقم 383 هزار و 682 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با رشد 26 هزار و 995 واحد به رقم یک میلیون و 167 هزار و 455 واحد سید.

امروز عمده نمادهای بورسی در تقویت شاخص کل مؤثر بودند که از جمله می‌توان به نمادهای ملی مس، مپنا، پتروشیمی خلیج‌فارس، همراه اول، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات و فولاد مبارکه اشاره کرد.

نمادهای پربیننده که مورد اقبال معامله‌گران بورس قرار گرفت شامل بانک ملت، بانک اقتصاد نوین، ماشین‌سازی اراک، سالمین، گلوکزان، نوش مازندران، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، کارخانجات تولیدی شهید قندی بوده‌اند.

در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل رو به رشد بوده و با افزایش 154 واحد به رقم 7018 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 425 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 3.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 749 هزار نوبت معامله و به ارزش 3063 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌‌آهن اصفهان‌،سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، مادیران و سیمان لار سبزوار بوده‌اند.

امروز عمده نمادهای مهم فرابورسی مانند سنگ آهن گهرزمین، ذوب‌آهن اصفهان، مادیران، فرابورس، پتروشیمی تندگویان، سمگا و فولاد ارفع همگی در تقویت شاخص کل بورس مؤثر بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار، تعدادی از نمادهای معاملاتی دچار وقفه در معاملات، برخی متوقف شده، برخی بازگشایی و تعدادی حراج شده‌اند. از جمله می‌توان به وقفه ایجاد شده در معاملات نمادهای گروه صنعتی بارز، بانک تجارت، شرکت شهد ایران، سیمان اصفهان اشاره کرد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد پدیده شیمی قرن و همچنین وقفه در معاملات شرکت زامیاد انجام شد. 

همچنین توقف نماد چدن‌سازان، وقفه در نماد سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت گروه بهمن و توقف نماد سرمایه‌گذاری نیرو انجام شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =