بحران کرونا در جهان؛ ابتلاء ۱/۵ میلیون نفر در جهان و بی‌صبری ترامپ

شیوع ویروس جدید کرونا در جهان همچنان ادامه دارد. طبق آخرین آمار حدود ۵ / ۱ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا علیرغم شیوع کرونا بی‌صبرانه در انتظار پایان بحران است.

خبرگزاری آلمان بامداد پنجشنبه ۲۱ فروردین (۹ آوریل) به استناد به تازه‌ترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داده که شمار متبلایان به ویروس جدید کرونا به ۵ / ۱ میلیون نفر رسیده است. همچنین بیش از ۸۸ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند.

بیشترین موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایالات متحده شناسایی شده و شمار مبتلایان در این کشور بر بیش از ۴۳۲ هزار نفر بالغ می‌شود.

به گزارش دانشگاه جانز هاپیکینز بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر تا کنون (شامگاه چهارشنبه به وقت محلی آمریکا) در ایالات متحده بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان سپرده‌اند.

آمریکا که ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد، به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا بدل شده‌است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که بر خلاف بی‌خطر توصیف‌کردن کرونا در گذشته حالا از جنگ با "دشمنی نامریی"  سخن می‌گوید، بی‌صبرانه در انتظار پایان بحران است.

او شامگاه چهارشنبه ۲۰ فروردین (۸ آوریل) در نشستی خبری در کاخ سفید گفت که آمریکا در صورت کاهش موارد شناسایی‌شده ابتلا به ویروس جدید کرونا به تدریج می‌تواند به حالت عادی بازگردد.

ترامپ تصریح کرد که عادی‌سازی و از سرگیری زندگی و فعالیت‌های عادی در برخی از مناطق آمریکا که از شیوع کرونا کمتر رنج می‌برند، ممکن است سریعتر صورت گیرد. او افزود، "خوب بود اگر می‌شد کشور را با یک صدای زنگ یکباره بازگشایی کرد".

رئیس جمهوری آمریکا از ذکر تاریخی مشخص در این ارتباط خودداری کرد و گفت: «ما باید محتاطانه عمل کنیم».

این در حالی است که او دو هفته پیش با اشاره به پیامدهای ناگوار شیوع کرونا برای اقتصاد ایالات متحده گفته بود که ممکن است، محدودیت‌های وضع‌شده را تا پیش از ایام عید پاک بردارد. او اما در نشست خبری روز چهارشنبه گفت که در تصمیمات خود به توصیه کارشناسان اعتماد و تکیه خواهد کرد.

به گفته ترامپ شهروندان آمریکا محدودیت‌ها و موازین وضع‌شده را هر چه بیشتر رعایت کنند، بازگشت کشور به روال عادی نیز سریعتر صورت می‌گیرد.

اسپانیا در رتبه‌بندی دانشگاه جانز هاپکیینز در مقام دوم قرار دارد. بنا بر آخرین آمار تا کنون (شامگاه چهارشنبه (۲۰ فروردین) بیش از ۱۴۸ هزار مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در اسپانیا شناسایی شده و نزدیک به ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشته‌اند. شمار بهبودیافتگان در اسپانیا نیز ۴۸ هزار نفر اعلام شده است.

اگر چه روند گسترش ویروس جدید کرونا در ایتالیا به مراتب کندتر شده است، اما این کشور از لحاظ شمار جانباختگان بیشترین تلفات را داده است.

بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز نزدیک به ۱۷ هزار و ۷۰۰ نفر در ایتالیا جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند. شمار کل مبتلایان شناسایی شده در ایتالیا نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر و شمار بهبودیافتگان نیز حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است.

کشورهای آلمان (۱۱۳ هزار و ۳۰۰ مبتلا / ۲۳۴۹ فوتی)، فرانسه (۸۳ هزار مبتلا / ۱۰۸۸۷ فوتی)، چین (حدود ۸۳ هزار مبتلا / ۳۳۳۹ فوتی) و ایران (۶۴ هزار و ۵۸۶ مبتلا / ۳۹۹۳ فوتی) در رتبه‌های بعدی فهرست آماری دانشگاه جانز هاپکینز قرار دارند.

منبع: دویچه وله

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =