معاملات روزانه بورس نسبت به پارسال 2.5 برابر شد

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز در این برنامه گفت: امروز چهارشنبه معادل 6.7 میلیارد سهم معادل 8 درصد سهام شستا به عموم مردم عرضه شد.

در پی عرضه اولیه 10 درصد سهام شرکت تامین اجتماعی، شستا امروز در بورس اوراق بهادار تهران، تعدا 2 میلیون و 70 هزار ایرانی،‌سهام این عرضه اولیه را خریدند و بزرگترین حضور مشتریان در یک روز در بورس تهران شکسته شد.

همچنین امروز از محل عرضه اولیه سهام شستا 6400 میلیارد تومان نقدینگی از جامعه توسط شستا و از طریق بورس جمع‌آوری شد.

د راین زمینه محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران امروز در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر گفت: امروز چهارشنبه معادل 6.7 میلیارد سهم معادل 8 درصد سهام شستا به عموم مردم عرضه شد. روز شنبه آینده نیز 2 درصد از سهام شرکت برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود و امروز که قیمت هر سهم شستا 860 تومان کشف قیمت شد، در روز شنبه هم باقی‌مانده 2 درصد سهام به همین نرخ برای صندوق‌ها ارائه می‌شود.

* بورس تهران امسال روی دور رونق است 

وی افزود: بورس تهران اکنون در دوره رونق خود قرار دارد و البته باید این نکته را هم توجه داشت که سرمایه‌گذاری در بورس پر ریسک است و فاکتور ریسک را باید در نظر بگیرند و باید از افراد خبره و نهاده‌های مالی مشورت بگیرند و مردم عادی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند و اگر می‌خواهند مستقیم سهام خرید و فروش کنند، با افراد امین مشورت کنند و یا از نهادهای مالی رسمی کمک بگیرند و از شایعات فضای مجازی دوری کنند.

 معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت: در حالیکه میانگین روزانه در بورس تهران پارسال 1900 میلیارد تومان بود اکنون این رقم به 5 هزار میلیارد تومان رسیده و به مردم می‌گوییم با آگاهی کامل سرمایه‌گذاری کنند و سهام شرکت‌های سودده را خریداری کنند.

گودرزی همچنین گفت: بخش عمده‌ای از پرتفوی شستا بورسی و شفاف است و هلدینگ‌های بزرگ شستا مانند نفت و گاز تأمین، صباتأمین، شرکت معدنی تأمین، یا تاصیکو قبلاً در بورس حضور یافته و معامله می‌شوند و امروز شرکت مادر و بالاسری برای اولین‌بار اقدام به عرضه اولیه 10 درصد سهام خود به نام شستا کرد.

 معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران گفت:‌ با عرضه اولیه سهام شستا بخش عمده روند حاکمیت شرکتی در شستا تغییر می‌کند و قواعد نظارتی نهاد ناظر بازار سرمایه حاکم می‌شود و باید گزارشگری مالی و شفاف ارائه کنند.

به گفته گودرزی شرکت‌های حاضر در بورس سالانه 18 بار گزارش می‌دهند که 12 بار گزارش ماهانه، همچنین گزارش سه ماهه، گزارش 9 ماهه و 2 بار گزارش حسابرسی شده صورت‌های مالی خود را ارائه می‌کنند و شستا هم باید از این قاعده پیروی کند و گزارشگری مالی و شفاف بدهد.

وی افزود: ارزش دارایی‌های شستا با حضور در بورس به مراتب با اهمیت‌تر می‌شود، هنوز بخشی  از شستا غیربورسی است  در آینده هلدینگ سیمانی شستا در بورس عرضه می‌شود. همچنین بخش‌های کارگری شستا شفاف می‌شود و کارگران از این شرکت‌ با خبر می‌شوند و از روند مالی این شرکت اطمینان حاصل می‌کنند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =