گرانی در کمین بازار اجاره مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که گرانی در کمین بازار اجاره مسکن است، نوشت:‌ وزارت راه در تولید مسکن کُند عمل کرده است.

حسن خسته‌بند با اشاره به رکود چشمگیر بازار مسکن پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد:‌ متأسفانه  وقتی بازار مسکن دچار رکود می شود، قیمت اجاره مسکن حداقل به میزان تورم سالانه افزایش پیدا می کند، بنابراین دولت باید راهکار درست و اساسی را برای مدیریت این بخش بیاندیشد.

وی ادامه داد: اساسی ترین راهکار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، تولید و ساخت و ساز جدید مسکن است، قطعا تا زمانی که بازار با کمبود مسکن در عرصه خرید و فروش و اجاره مواجه باشد، قیمت اجاره مسکن افزایش خواهد یافت.

گرانی در کمین بازار اجاره مسکن/ وزارت راه در تولید مسکن کُند عمل کرد

وی با بیان این‌که بر اساس آمار کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد اما متأسفانه تنها نیمی از این نیاز محقق می شود، افزود: بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ۸سال اخیر نشان می‌دهد کشور در عرصه تولید مسکن بسیار عقب است، چراکه در دوران وزیر قبلی راه هیچ اقدامی برای تولید مسکن صورت نگرفت و در شرایط فعلی نیز اقدامات بسیار آهسته و کند صورت می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد:‌یکی از روش ها برای مدیریت این حوزه، تولید مسکن استیجاری توسط دولت است تا اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بتوانند از این امکانات برای تأمین مسکن خود استفاده کنند.

خسته‌بند تاکید کرد: قطعا بازار اجاره مسکن با روش های دستوری دولت مانند امضای قراردادهای ۲ ساله و تعیین سقف برای افزایش سالانه نرخ اجاره مسکن مدیریت نخواهد شد، بلکه دولت باید زمینه به تعادل رساندن عرضه و تقاضا را در بازار اجاره مسکن فراهم کند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  5