روند طلا در روزهای آینده کرونایی چه خواهد بود؟

در نظرسنجی هفتگی کیتکو، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت، با ادامه اثرات اقتصادی منفی شیوع کرونا و تقاضا برای خرید دارایی‌های امن، به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند. معامله‌گران می‌گویند اجرای تدابیر محرک مالی و پولی گسترده در سراسر جهان از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز پاندمی ویروس کرونا که بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، باعث شده است دولت‌ها و بانک‌های مرکزی سراسر جهان با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی‌سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیب‌های ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند.

در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان وال‌استریت برای هفته جاری، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد به افزایش قیمت طلا، یک نفر معادل ۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.  در این بین، ۱۰۳۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۲۹ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۹۲ نفر معادل ۱۹درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و ۱۱۰ نفر معادل ۱۱ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته اکثر کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه ۹ دلار معادل ۶/ ۰ درصد کاهش یافت و در ۱۷۳۵ دلار بسته شد اما برای کل هفته ۲/ ۲ درصد افزایش نشان داد که چهارمین رشد هفتگی در پنج هفته اخیر بود. فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد طلا هفته قوی دیگری خواهد داشت، گفت: این خبر که کنگره آمریکا ۴۸۰ میلیارد دلار دیگر کمک برای شرکت‌های کوچک و بیمارستان‌ها به‌منظور مقابله با کرونا تصویب کرده است، سرمایه‌گذاران را نسبت به بدهی دولت نگران ساخته و باعث می‌شود به سمت طلا به‌عنوان دارایی امن بروند.

کوین گریدی نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرد و گفت: چاپ گسترده پول در سطح جهان، بهای اونس طلا را به بالای ۲۰۰۰ دلار خواهد رساند. چارلی ندوس هم با توجه به بسته شدن طلا در بالای ۱۷۳۴ دلار، پیش‌بینی کرد که این فلز ارزشمند اوج قیمت اخیرش را دوباره تجربه خواهد کرد. وی ادامه داد: طلا در هفته گذشته سطوح حمایتی را حفظ کرد و انتظار دارم ارزش دلار در هفته جاری ضعیف شود.

ریچارد بیکر نیز معتقد است توان اخیر طلا قابل‌ملاحظه بود، زیرا با وجود صعود ارزش دلار توانست قیمت خود را حفظ کند. در هفته‌ای که قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا منفی شد و آمار اولین تجربه بیکاری هفتگی آمریکایی‌ها به ۴۳/ ۴ میلیون نفر رسید، طلا ابهامات زیادی یافت تا روند صعودی خود به سمت ۱۸۰۰ دلار را ادامه دهد و شاید در ماه‌های آینده به اوج بالاتری صعود کند. این وضعیت تا زمان پیدا شدن واکسن موثری برای درمان بیماری کووید ۱۹ ادامه خواهد داشت. دانیل پاویلونیس اما انتظار دارد که در هفته جاری از ریسک‌گریزی خبری نباشد و این امر ممکن است باعث شود طلا به همراه بازارهای سهام سقوط کند. کالین سیژینسکی هم در میان کسانی بود که نظر خنثی داشتند. وی گفت: شماری از بازارها برای هضم نوسان شدید دو ماه گذشته به هیچ جهتی متمایل نخواهند بود و خنثی می‌مانند.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  3